„Łódzkie metro” to trzy, nowe i podziemne przystanki kolejowe, które będą zlokalizowane w różnych miejscach. Przystanek Śródmieście powstanie przy skrzyżowaniu Kościuszki z Zieloną, przystanek Polesie na ul. Ogrodowej, a przystanek Koziny u zbiegu ulic Włókniarzy z Drewnowską.
- Budujemy trzeci przystanek Łódź Koziny, który dodatkowo powstał w trakcie projektowania inwestycji. Budowa tuneli, łączących stacje Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec to wielka i konieczna inwestycja dla Łodzi, regionu i Polski
- mówił o programie budowy nowych przystanków kolejowych, wicepremier Piotr Gliński.
Zakończenie budowy podziemnych stacji umożliwi bezpośredni i szybki dojazd pomiędzy stacjami Łódź Fabryczna a Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec.
Podziemne stacje kolejowe w Łodzi
Tunele pod miastem są drążone przez dwie tarcze, które nazwano Katarzyną i Faustyną. Maszyna TBM Katarzyna z tarczą o średnicy ponad 13 metrów drąży dwutorowy tunel od ulicy Stolarskiej do podziemnego dworca Łódź Fabryczna. TBM Faustyna o średnicy ok. 8,5 m, wykonuje pierwszy (w rejonu ul. Długosza) z 4 jednotorowych tuneli, które połączą tunel główny ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec.Najnowsze zdjęcia z placu budowy dostępne w galerii
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.