O planach dotyczących wznowienia pracy dużej tarczy PKP PLK mówiły na początku sierpnia. Informowało wtedy, że duża tarcza ma wznowić pracę w połowie miesiąca. Wcześniej udało się zakończyć przejście TBM Faustyny pod aleją Włókniarzy.
- Po wzmocnieniu gruntu na pierwszym odcinku w rejonie ul. Mielczarskiego, około 15 sierpnia br. zaplanowaliśmy wznowienie pracy dużej tarczy TBM. Maszyna wykona ponad 106 metrów tunelu pod pierwszymi kamienicami
- informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Na zorganizowanej w środę, 16 sierpnia konferencji udało się potwierdzić, że TBM Katarzyna ruszyła. Obecnie tarcza kieruje się w kierunku przystanku Łódź Śródmieście.
Tarcza TBM Katarzyna wznowiła pracę
Wykonawca tunelu kolejowego pod Łodzią zaznacza, że teren przejścia dużej tarczy TBM Katarzyna to najtrudniejszy moment inwestycji. Aktualnie zmierza ona do komory serwisowo-postojowej na ul. Legionów. Pojawiły się także zapowiedzi tymczasowego zamknięcia ulic i chodników.
- To jest najtrudniejszy moment tej inwestycji, wiele czasu go planowaliśmy stąd w zeszłym roku wysłaliśmy do inwestora zapytanie, co robimy z budynkami po zbadaniu ich stanu technicznego fundamentów, czy będziemy się starać zabezpieczać te grunty metodą kompensacji gruntu
- mówił Mariusz Serżysko, firma PBDiM.
Aktualny harmonogram prac zakłada również konieczne wyprowadzki dla mieszkańców kamienic, które są położone na kluczowych dla inwestycji ulicach.
- Pierwsze osoby na czas drążenia tarczy będą wyprowadzane pod koniec sierpnia. Oczywiście na nasz koszt do hoteli, chodzi o ulice Mielczarskiego i Żeromskiego, czyli te pierwsze 106 metrów
- dodaje.
Utrudnieniami przy budowie tunelu są m.in. kamienice w fatalnym stanie technicznym oraz liczne kolizje.
- Na trasie tunelu znajduje się kilkadziesiąt nieruchomości w złym stanie technicznym. Grunt pod nimi wymaga specjalnego wzmocnienia. Są one wykonywane z myślą o bezpieczeństwie i komforcie mieszkańców. Zabezpieczenie nieruchomości jest realizowane poprzez budowę szachtów, w których specjalistyczna maszyna wykonuje tzw. iniekcje kompensacyjne. Iniekcje polegają na wtłoczeniu w podłoże spoiwa cementowego, aby wypełnić pustki, wzmocnić i ustabilizować podłoże oraz zminimalizować wpływ drążenia na budynki.
- zaznaczają PKP PLK.
Koniec budowy tunelu zapowiedziano na koniec 2024, a przejazd pierwszych pociągów w 2025 r.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.