Wiceminister Waldmar Buda na konferencji prasowej w swoim biurze poselskim przedstawił wyniki spotkania w Stuttgarcie. Opowiedział jak będą wyglądać najbliższe miesiące pracy nad inwestycją, która będzie kosztować 1,5 mld zł z czego 1,2 mld to środki europejskie. Zapewnił, że tarcze, które będą służyć do przekopu tunelu zostały wykonane w 80 procentach i że na przełomie roku będą transportowane do Polski.
-Dziś przed nami stoi kilka wyzwań. Obie te maszyny ważą 130 ton i one wymagają przywiezienia do Polski na przełomie roku. Pierwsza mała tarcza o średnicy 8 metrów będzie gotowa w listopadzie, zaś duża o średnicy 13 metrów będzie gotowa w grudniu. Sam transport ma potrwać 2 tygodnie i będzie to duże wyzwanie logistyczne. Tarcze posuwając się mniej więcej 20 metów na dobę produkują w zasadzie gotowy tunel. Wykładają cały tunel konstrukcją betonową czyli po przejechaniu tej maszyny nie potrzeba dodatkowych prac - mówi Waldemar Buda
W tym momencie należy przygotować miejsce wejścia tarczy. Rozpoczęła się niwelacja terenu, zaś ok. 3 miesięcy będą trwały prace nad wykopem pozycji startowej.
-My byśmy bardzo chcieli żeby to wejście było wykorzystane pod 3 przystanek.Ukończenie ej inwestycji spowoduje że Łódź stanie się kolejowym sercem Polski . u będą się przecinały wszystkie szlaki. To jest wielka szansa, żeby realnie poczuć zmianę w komunikacji po Łodzi.I najbardzie zależy mi na ym żeby była to komunikacja lokalna. mamy już takie rozwiązanie, że będzie można z Wiedzewa dostać się na Łódź Żabieniec w 12 minut Będzimy pilnować żeby ta inwestycja zakończyła się w terminie ponieważ nam na tym bardzo zależy - zapewnia wiceminister
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.