reklama
reklama

TBM Faustyna dotarła na Koziny. Trwa drążenie tunelu średnicowego pod Łodzią [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: PKP PLK

TBM Faustyna dotarła na Koziny. Trwa drążenie tunelu średnicowego pod Łodzią [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
16
zdjęć

TBM Faustyna przebiła się na Koziny i dotarła tym samym na metę trzeciego tunelu jednotorowego. | foto PKP PLK

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości Łódź TBM Faustyna przebiła się na Koziny i dotarła tym samym na metę trzeciego tunelu jednotorowego. Na jakim etapie jest budowa tunelu średnicowego pod Łodzią?
reklama

TBM Faustyna miała dotrzeć na Koziny na początku lipca. Tymczasem udało się to w piątek 28 czerwca.

TBM Faustyna wydrążyła tunel pod al. Włókniarzy

Trzy z czterech tuneli o średnicy 8,5 metra wydrążone. Tunele połączą stacje Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec z głównym dwutorowym tunelem w kierunku Łodzi Fabrycznej. TBM Faustyna pokonała już trasę pod al. Włókniarzy. Mechaniczny kret wybuduje jeszcze jedną nitkę z Kozin do komory przy al. Unii Lubelskiej. Będzie ona miała długość 696 metrów.

Przypomnijmy, że tydzień wcześniej 21 czerwca prac wznowiła druga z maszyn TBM Katarzyna. 

-  TBM Katarzyna wyruszyła z bloku postojowego (zlokalizowanego w rejonie ul. Mielczarskiego, tuż za przystankiem Łódź Polesie), w którym zatrzymała się, aby wykonawca inwestycji, PBDIM mógł przeprowadzić wzmocnienia terenu pod budynkami mieszkalnymi w centrum Łodzi

- informował Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Katarzyna wyruszyła z najgłębszego punktu tunelu, który znajduje się 26 metrów pod ziemią. Przed wznowieniem prac stan ich zaawansowania wynosił 45 procent. Wykonano jeden kilometr z 2,3 kilometrów tunelu. Co udało się zrobić przez ostatni tydzień?

- Czoło maszyny opuściło już blok postojowy i przygotowuje się do wiercenia w gruncie. Równocześnie postępuje budowa szachtów, w których wykonujemy wzmocnienie gruntu pod budynkami znajdującymi się na trasie tunelu. W podłoże wtłaczamy spoiwo cementowe, aby wypełnić pustki, wzmocnić i ustabilizować podłoże oraz zminimalizować wpływ drążenia na budynki

- tłumaczy Wilgusiak.

Tunel średnicowy w Łodzi otworzy Łódź na nowe połączenia

Dodajmy, że cały czas trwają prace przy budowie trzech podziemnych przystanków Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny. 

- Na Polesiu po przejściu dużego TBM, prowadzone są prace wykończeniowe płyty dennej na głębokości 26 metrów. Na przystanku Śródmieście budowane są ściany szczelinowe. Kontynuowane jest przekładanie instalacji teletechnicznych kolidujących z realizacją ścian. Na Kozinach wybieramy ziemię na najniższym poziomie przystanku -3. Budowana jest tzw. kołyska dla mniejszej tarczy TBM Faustyny, w której zatrzyma się po wydrążeniu trzeciego tunelu jednotorowego. Przy Dworcu Fabrycznym przybywa budowa ścian szczelinowych dla przyszłej komory TBM

- dodaje Rafał Wilgusiak.

Inwestor i wykonawca podkreślają, że tunel średnicowy w Łodzi to skomplikowane przedsięwzięcie, bo wykonywany pod centrum miasta i w trudnym terenie. Inwestycja pochłonie 2 mld złotych. Jej celem jest otwarcie aglomeracji łódzkiej na nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i podmiejskie. 

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama