TBM Faustyna miała dotrzeć na Koziny na początku lipca. Tymczasem udało się to w piątek 28 czerwca.
TBM Faustyna wydrążyła tunel pod al. Włókniarzy
Trzy z czterech tuneli o średnicy 8,5 metra wydrążone. Tunele połączą stacje Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec z głównym dwutorowym tunelem w kierunku Łodzi Fabrycznej. TBM Faustyna pokonała już trasę pod al. Włókniarzy. Mechaniczny kret wybuduje jeszcze jedną nitkę z Kozin do komory przy al. Unii Lubelskiej. Będzie ona miała długość 696 metrów.Przypomnijmy, że tydzień wcześniej 21 czerwca prac wznowiła druga z maszyn TBM Katarzyna.
- TBM Katarzyna wyruszyła z bloku postojowego (zlokalizowanego w rejonie ul. Mielczarskiego, tuż za przystankiem Łódź Polesie), w którym zatrzymała się, aby wykonawca inwestycji, PBDIM mógł przeprowadzić wzmocnienia terenu pod budynkami mieszkalnymi w centrum Łodzi
- informował Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Katarzyna wyruszyła z najgłębszego punktu tunelu, który znajduje się 26 metrów pod ziemią. Przed wznowieniem prac stan ich zaawansowania wynosił 45 procent. Wykonano jeden kilometr z 2,3 kilometrów tunelu. Co udało się zrobić przez ostatni tydzień?
- Czoło maszyny opuściło już blok postojowy i przygotowuje się do wiercenia w gruncie. Równocześnie postępuje budowa szachtów, w których wykonujemy wzmocnienie gruntu pod budynkami znajdującymi się na trasie tunelu. W podłoże wtłaczamy spoiwo cementowe, aby wypełnić pustki, wzmocnić i ustabilizować podłoże oraz zminimalizować wpływ drążenia na budynki
- tłumaczy Wilgusiak.
Tunel średnicowy w Łodzi otworzy Łódź na nowe połączenia
Dodajmy, że cały czas trwają prace przy budowie trzech podziemnych przystanków Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny.
- Na Polesiu po przejściu dużego TBM, prowadzone są prace wykończeniowe płyty dennej na głębokości 26 metrów. Na przystanku Śródmieście budowane są ściany szczelinowe. Kontynuowane jest przekładanie instalacji teletechnicznych kolidujących z realizacją ścian. Na Kozinach wybieramy ziemię na najniższym poziomie przystanku -3. Budowana jest tzw. kołyska dla mniejszej tarczy TBM Faustyny, w której zatrzyma się po wydrążeniu trzeciego tunelu jednotorowego. Przy Dworcu Fabrycznym przybywa budowa ścian szczelinowych dla przyszłej komory TBM
- dodaje Rafał Wilgusiak.
Inwestor i wykonawca podkreślają, że tunel średnicowy w Łodzi to skomplikowane przedsięwzięcie, bo wykonywany pod centrum miasta i w trudnym terenie. Inwestycja pochłonie 2 mld złotych. Jej celem jest otwarcie aglomeracji łódzkiej na nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i podmiejskie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.