Konstrukcja pojazdu podobna jest do tych, które można spotkać na łódzkich torach, ponieważ zmodernizowano popularny w Polsce wagon Konstal 805Na. MPK po raz pierwszy zdecydowało się zmodernizować klasyczny wagon do celów technicznych, w planach ma jeszcze remont trzech pojazdów.
Budowa wagonu pomiarowego trwała ponad rok, a za jej realizację odpowiedzialny był Zakład Torów i Sieci łódzkiego MPK. Pojazd wyposażono w układ do pomiarów pętli zwarcia oraz współpracy pantografu z siecią jezdną, wprowadzono również rejestrator napięcia trakcyjnego i układ do pomiaru wysokości sieci jezdnej. Koszt modernizacji to ponad milion złotych, a zmiany objęły także wygląd wagonu od zewnątrz. Tramwaj charakteryzuje się kremowo-zielonymi barwami nawiązującymi do tradycji łódzkiego przedsiębiorstwa, drzwiami odskokowo-przesuwnymi i plastikowym czołem oraz tyłem.
MPK planuje eksploatować wagon przez około 30 lat.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.