Trasa Górna, według deklaracji miejskich urzędników z 2017 r., miała być dokańczana w latach 2019-2020. Dwa pierwsze etapy trasy, nazwanej aleją Bartoszewskiego, są gotowe od kilku lat. Został do zbudowania trzeci odcinek, który dociągnięty ma być do autostrady A1.
!reklama!
By trasa powstała, niezbędna jest współpraca między samorządami miejskim i marszałkowskim - przebieg trasy wykracza bowiem poza granice Łodzi. Wszystko wydaje się jednak iść w dobrym kierunku.
We wrześniu łódzcy radni miejscy "dali" zielone światło prezydent Hannie Zdanowskiej na zawarcie porozumienia ze stroną marszałkowską. Radni wojewódzcy natomiast mieli taką samą zgodę dać marszałkowi Grzegorzowi Schreiberowi na listopadowej sesji.
I tak też się stało. Sejmik województwa wyraził zgodę na podpisanie porozumienia z Łodzią, a więc miasto może złożyć wniosek o dofinansowanie unijne.
Warto przy okazji dodać, że Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął już pierwszy przetarg dotyczący tej inwestycji. Jak donosi „Dziennik Łódzki”, wybrano firmę, która za ponad 243 tys. zł wykona dokumentację dla drogi serwisowej, która ma mieć początek od ul. Rzgowskiej.
Stworzenie ostatniego, 7-kilometrowego odcinka, kosztować ma około 130 mln zł. Planowany termin realizacji inwestycji to lata 2021 - 2023.
źródło: Dziennik Łódzki, Gazeta Wyborcza, lodzkie.pl, UMŁ
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.