Przypomnijmy, do zapadnięcia się podłogi i dalszego uszkodzenia kamienicy przy al. 1 Maja 23 doszło w weekend 6-8 września.
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią
Dla mieszkańców zdarzenie z początku września oznaczało, że do swoich domów prędko nie wrócą. Ogłoszono także wstrzymanie drążenia tarczy TBM „Katarzyna”.PKP Polskie Linie Kolejowe informowały, że na powrót tarczy do pracy składa się kilka czynników.
- Wznowienie jest uzależnione od ustabilizowania gruntu i kamienic oraz od decyzji Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowalnego. Jeśli tarcza rozpocznie pracę, będziemy o tym informować. Tarcza znajduje się pod prawą oficyną adresu 1 maja 23/1 maja 21
- informowała 9 września 2024 r. Anna Znajewska-Pawluk, zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wstrzymanie drążenia tunelu nie oznacza, że tarcza TBM "Katarzyna" stoi w miejscu.
- Żeby uniknąć zaklinowania, tarcza musi wykonywać obroty technologiczne i przesuwać się o kilka centymetrów. Dzięki temu, jeśli Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowalnego wyda pozytywną opinię po analizie dokumentów przedstawionych przez wykonawcę, tarcza będzie mogła bezpiecznie ruszyć do dalszej pracy
- przekazała 9 października 2024 r. Znajewska-Pawluk.
Aby praca tarcza mogła zostać wznowiona konieczne było także wyburzenie kamienicy położonej naprzeciw tej przy numerze 23.
- Budynek przy al. 1 Maja 16 był przeznaczony do rozbiórki dużo wcześniej niż planowana budowa tunelu kolejowego pod centrum Łodzi. Lokatorzy kamienicy zostali już dawno wyprowadzeni do nowych mieszkań
- poinformował portal TuLodz.pl 25 września 2024 r. Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.
Pomimo zapowiedzi, że rozbiórka rozpocznie się jeszcze we wrześniu lub w połowie października terminu dotrzymać się nie udało.
Kiedy tarcza TBM "Katarzyna" wznowi drążenie tunelu kolejowego pod Łodzią?
Ciężki sprzęt przy kamienicy na wysokości al. 1 Maja 16 pojawił się w przedostatnim tygodniu października. Częściowo wyburzono już ścianę frontową, a zakres prac wymagał całkowitego zamknięcia przejazdu przez al. 1 Maja na odcinku od Żeromskiego do Gdańskiej.Według aktualnych zapowiedzi tarcza TBM „Katarzyna” ma ruszyć w okolicach 6 listopada. O szczegóły w sprawie wznowienia pracy tarczy poprosiliśmy zespół prasowy PKP PLK - na odpowiedź czekamy.
Bez zmian obowiązującym terminem zakończenia budowy tunelu kolejowego pod Łodzią jest czerwiec 2026 r. Termin ten nie oznacza jednocześnie uruchomienia pociągów – te mają pojechać pół roku później tj. w grudniu 2026 r.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.