Dokończenie budowy Zachodniej Obwodnicy Łodzi wreszcie stanie się faktem Było to trzecie postępowanie przetargowe na brakujący odcinek drogi ekspresowej S14. Pierwszy przetarg z jesieni 2015 roku został unieważniony z powodu cen przekraczających zaplanowany budżet. Z drugiego przetargu, który ruszył w czerwcu 2017 r. wycofali się wszyscy wykonawcy argumentując, że za oferowane wcześniej kwoty, nie są w stanie zrealizować inwestycji przy aktualnych stawkach za materiały i usługi.
W wyniku rozstrzygnięcia trzeciego przetargu wykonawcą 16 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S14 od węzła Łódź Teofilów do w Słowik została chińska firma Stecol Corporation. Ofertę wyłoniono spośród dziesięciu złożonych w łódzkim Oddziale GDDKiA. Całe przedsięwzięcie o wartości ponad 724,1 mln zł będzie realizowane w systemie optymalizuj/projektuj i buduj.
Prace związane z budową odcinka drogi S14 Łódź Teofilów - Słowik będą obejmować wybudowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni bitumicznej. Obie jezdnie będą miały po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy, a także pas awaryjny. Trasa S14 została zaprojektowana w taki sposób, aby w przyszłości można było dobudować trzeci pas ruchu na każdej z jezdni, bez ingerencji w istniejące obiekty inżynierskie. Odcinek powstać ma do 2023 roku.
Dzięki Zachodniej Obwodnicy Łodzi poprawi się połączenie między autostradą A2 i drogą ekspresową S8, łatwiejszy będzie także dostęp do firm i przedsiębiorstw znajdujących się w zachodniej części aglomeracji łódzkiej, a nade wszystko poprawi się komfort codziennego funkcjonowania i bezpieczeństwo mieszkańców takich miejscowości jak: Konstantynów Łódzki, Aleksandrów Łódzki i Zgierz.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.