Jak poinformował Zarząd Dróg i Transportu, ulicą Traugutta przejadą tylko ci kierowcy, którzy będą jechać pomiędzy Sienkiewicza, a Kilińskiego w stronę
Bramy Miasta.
Ulicą Traugutta pojedziemy tylko w jedną stronę
Północna część tej ulicy zostanie zamknięta dla ruchu wraz z parkingami. - Wykonawca tunelu Kolei Dużych Prędkości realizowanego w ramachCentralnego Portu Komunikacyjnego wykona prace przygotowawcze do budowy drugiego kolejowego tunelu pod miastem. Utrudnienia potrwają do czerwca
przyszłego roku - informuje ZDiT.
Jak dodaje, widać zmiany również na budowie tunelu średnicowego. Mała tarcza „Faustyna” przebiła się właśnie przez komorę końcową przy stacji Łódź Żabieniec. To drugi z czterech tuneli, którymi pociągi pojadą z Żabieńca i dworca Kaliskiego do stacji Łódź Koziny, gdzie zaczyna się duży tunel prowadzący do dworca Fabrycznego.
Pociągi tunelami mają pojechać w 2025 roku. Kilka dni temu Mariusz Serżysko, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów, poinformował, że prace są na półmetku.
- Jesteśmy w połowie drążenia tuneli, liczymy, że do końca przyszłego roku zakończą się prace budowlane, potem będziemy zajmować się wyposażeniem, tak żeby mogły być położone tory
- poinformował.
Po świętach kolejne utrudnienia. Tym razem dla podróżnych
Jak dodał, po świętach Bożego Narodzenia inwestor przerzuca maszynę na drugą stronę torów, tak by po Trzech Królach rozpocząć drążenie tunelu w kierunku Kozin. W związku z tym podróżni będą musieli liczyć się z utrudnianiami, bo linie kolejowe, głównie w weekendy i w nocy, będą wyłączany. Przerzucanie maszyny ma potrwać trzy doby.Przypomnijmy, że tunel połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Na budowie podziemnej linii kolejowej powstają trzy przystanki: Łódź Polesie, Łódź Śródmieście oraz Łódź Koziny.
Przez ścisłe centrum Łodzi będą jeździły pociągi regionalne i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec).
Tunel będzie liczył w sumie 7,5 km. Zadanie według początkowego kosztorysu miało wynieść 1,7 mld zł, z czego 1,4 mld zł koleje pozyskały z Unii.
Więcej na ten temat przeczytacie w artykule: Budowa łódzkiego tunelu średnicowego. Ważne informacje w sprawie kamienic
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.