reklama
reklama

W Łodzi zapłacimy więcej za parkowanie w centrum! UMŁ szykuje podwyżki dla kierowców

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

W Łodzi zapłacimy więcej za parkowanie w centrum! UMŁ szykuje podwyżki dla kierowców - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźNajprawdopodobniej już od 1 czerwca 2021 roku w życie wejdzie nowa uchwała Rady Miejskiej w Łodzi, która podniesie opłaty za parkowanie w strefach płatnego parkowania. Łącznie szacowany roczny wzrost dochodów miasta z tytułu funkcjonowania nowych opłat w strefie to około 5 mln zł.
reklama

Podwyżka opłat za parkowanie w centrum Łodzi

Zgodnie z projektem uchwały, który trafił już do biura Rady Miejskiej w Łodzi, stawki za parkowanie w podstrefie A mają wzrosnąć z 3 zł do 4 zł, a w podstrefie B z 2,5 zł. do 3 zł. 

Rada Miejska w Łodzi zajmie się projektem uchwały w tej sprawie najprawdopodobniej w kwietniu, co oznacza, że sama uchwała będzie obowiązywała dopiero od czerwca.

Opłaty za postój pojazdu samochodowego w Strefie wynoszą:
Rodzaj opłaty

Wysokość w zł
Podstrefa A i C

reklama

Wysokość w zł 

Podstrefa B

1) bilet parkingowy za postój do pół godziny 

2,00

1,50

2) bilet parkingowy za pierwszą godzinę 

4,00 

3,00

3) bilet parkingowy za drugą godzinę 

reklama

4,50 

3,50

4) bilet parkingowy za trzecią godzinę 

5,00

4,00

5) bilet parkingowy za czwartą i każdą kolejną godzinę 

4,00 

3,00

6) abonamentowa roczna 

reklama

2 500,00 

1 500,00

7) abonamentowa – § 6 pkt 1 lit. a uchwały 

50,00

8) abonamentowa – § 6 pkt 1 lit. b uchwały 

120,00

9) abonamentowa – § 6 pkt 1 lit. c uchwały

120,00

10) abonamentowa – § 6 pkt 1 lit. d uchwały 

reklama

240,00

11) abonamentowa – § 6 pkt 2 uchwały

200,00

Podstrefa A mieści się w centrum miasta. Jej  granice wyznaczają następujące ulice, aleja i plac (należące do Podstrefy A):

  • od zachodu: ul. Gdańska i ul. Wólczańska,
  • od północy: ul. Ogrodowa, ul. Północna, ul. Rewolucji 1905 r. i ul. Narutowicza,
  • od wschodu: ul. Kilińskiego, ul. Sterlinga, pl. Dąbrowskiego, al. Rodziny Scheiblerów i ul. Sienkiewicza,
  • od południa: ul. Brzeźna, ul. Radwańska i ul. Żwirki;
!reklama!

Co ciekawe, zgodnie z nowym projektem, w Łodzi ma powstać trzecia podstrefa, czyli Podstrefa C, w obszar której wchodzić będą al. Rodziny Poznańskich oraz al. Rodziny Scheiblerów, włącznie z parkingiem wielopoziomowym Dworca Fabrycznego.

Mają tu być wprowadzone preferencyjne stawki abonamentów dla posiadaczy m.in. imiennych biletów miesięcznych na połączenia kolejowe z Dworca Fabrycznego. Wysokość opłat za bilety nieabonamentowe będzie taka sama, jak w Podstrefie A.

Natomiast w obszar Podstrefy B wchodzą odcinki ulic Strefy nieobjęte obszarem Podstrefy A oraz Podstrefy C.

Polecamy: W Łodzi spada liczba ślubów. Jest coraz mniej ślubów konkordatowych

Strefa Płatnego Parkowania w Łodzi powiększy się o kolejne ulice

Projekt uchwały, oprócz podniesienia opłat za parkowanie, zakłada także uzupełnienie spisu ulic objętych Strefą o ulice:

  • Kilińskiego na odcinku od ul. Rewolucji 1905 r. do ul. Wigury - uszczelnienie Strefy
    (ww. odcinek leży w obszarze Strefy i są na nim wyznaczone miejsca postojowe),
  • Potza - zmiana od dnia 1 stycznia 2021 r. kategorii drogi na drogę publiczną. Droga znajduje się w obszarze Strefy,
  • Sterlinga - na odcinku od ul. Jaracza do ul. Narutowicza.

Prognozuje się, że powyższa zmiana przyniesie wzrost rocznych dochodów Miasta
o ok. 50 000 zł
” - czytamy w projekcie uchwały. 

Dlaczego władze Łodzi chcą podnieść opłaty za parkowanie w centrum miasta?

Odpowiedzi na to pytanie poszukujemy w uzasadnieniu projektu uchwały. 

W związku z faktem, że obowiązujące obecnie stawki opłat parkingowych (pozostające
na niezmienionym poziomie od 2012 r.) przestają spełniać zadanie, dla którego ustanowiona została Strefa, proponuje się podniesienie ich do poziomu 4,00 zł (z 3,00 zł) za pierwszą godzinę w Podstrefie A i 3,00 zł (z 2,50 zł) w Podstrefie B. Zwiększenie różnicy w wysokości opłat między podstrefami (z 50 groszy do 1 zł) może pozwolić odciążyć ścisłe centrum Miasta ze zbyt dużej ilości pojazdów
- czytamy w projekcie.

Pytanie brzmi, czy takie wytłumaczenie przekona zmotoryzowanych łodzian.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama