Rozstrzygnięto przetarg na przebudowę ulicy Franciszkańskiej od nr 24 do skrzyżowania z ulicą Północną wraz z krańcówką tramwajową, tzw. Przystankiem Architektura.
Wykonawca prac na Legionów wyremontuje Franciszkańską i krańcówkę "Północna"
Swoją propozycję na wykonanie prac wysłały trzy firmy.Pierwszą firmą jest „Trakcja”, która zaproponowała ofertę za ponad 56,5 miliona złotych. Wykonawca jest znany z remontu placu Wolności, Ogrodowej, Północnej oraz Nowomiejskiej.
Druga ofertą spłynęła od firmy „Strabag”, który zaproponował wykonanie prac za prawie 52,7 milionów złotych. Wśród łódzkich inwestycji firma ma na koncie m.in. wykonanie najnowszego odcinka Trasy Górna.
Trzecią ofertę, według Zarządu Inwestycji Miejskich najkorzystniejszą, złożyła firma „Balzola”. Wykonawca prac znany m.in. z przebudowy ulicy Legionów, skrzyżowania z ulicą Zachodnią i Cmentarnej. Oferta tej firmy wyniosła prawie 49,7 milionów złotych – najmniej ze wszystkich ofert i o prawie 7 milionów mniej.
W ramach przebudowy ma powstać nowe torowisko zarówno przy krańcówce tramwajowej przy ul. Północnej, jak i na Franciszkańskiej. Kierowcy zyskają nową jezdnie, podobnie jak piesi równe chodniki.
Nowa Franciszkańska i powrót tramwajów MPK Łódź przy Północnej
Powodów do radości nie mają w tej inwestycji rowerzyści. Choć zmieni się układ drogowy, droga dla rowerów niepowstanie.
- Bardzo chciałbym, abyśmy dożyli takiej rzeczywistości, gdzie możemy zadowolić każdego interesariusza i podczas konsultacji wziąć pod uwagę każdy głos. Bardzo często głosy wzajemnie się wykluczają, więc nie możemy tego zrobić. W tym wypadku zmiana zakresu tej inwestycji, poszerzenie tej drogi i różnego rodzaju korekty były wynikiem bardzo daleko idących konsultacji. Wynika to z chęci ochrony drzew, zarazem zmieszczenia pasów ruchu i torów tramwajowych, więc w tym wypadku nie było możliwe uwzględnienie tego postulatu
- mówił w połowie listopada 2023 r. Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi.
Dla podróżnych MPK Łódź zapowiedziano budowę nowego peronu przystankowego. Jedną z głównych zmian dla podróżnych ma być także przywrócenie funkcjonalność na krańcówce Północna. W ostatnim miesiącach udało się oddać do użytku torowisko od Kilińskiego/Franciszkańskiej do Zachodniej/Ogrodowej. Do powrotu tramwajów na tzw. Przystanek Architektura brakuje jedynie modernizacji krańcówki.
Czas na wykonanie prac to 42 miesiące, czyli 3,5 roku. Najpierw jednak prace projektowe, które potrwają rok. Start prac budowlanych w 2025 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.