Jak podaje ŁKA w swoim komunikacie prasowym, spółka planuje zakupić 3 fabrycznie nowe, trzyczłonowe pociągi hybrydowe. Dzięki temu możliwe stanie się obsłużenie linii niezelektryfikowanych bez podłączania osobnej lokomotywy. Pociąg hybrydowy może kursować jako elektryczny, zasilany z sieci trakcyjnej oraz jako spalinowy, po liniach niezelektryfikowanych. Zapewne wielu pasażerów kolei z regionu łódzkiego nie zdaje sobie nawet sprawy, że w województwie wciąż istnieją odcinki nie podłączone do sieci elektrycznej. Jest ich w porównaniu z innymi województwami niedużo, ale docierają do średniej wielkości miast regionu – Opoczna i Bełchatowa, a także do Spały.
!reklama!
ŁKA, dzięki zakupowi hybrydowych składów, zamierza uruchomić połączenia relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. - Opoczno oraz Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. - Spała. Z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi. Procedury poszukiwania dostawcy pojazdów ruszają w pierwszych dniach lipca, w IV kwartale 2020r. ŁKA chce podpisać umowę z wybranym wykonawcą, a przekazanie do eksploatacji pierwszych pociągów hybrydowych ma nastąpić w roku 2023.
Czy hybrydowe składy dla ŁKA zostaną zakupione w Polsce? Są na to szanse, ponieważ w roku 2019 nowosądecki NEWAG zaprezentował pierwszy polski pociąg hybrydowy Impuls 2 36WEh, a nad podobnymi rozwiązaniami pracuje też bydgoska PESA oraz (na zlecenie Przewozów Regionalnych) FPS Cegielski.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.