Ostatnie tygodnie w Łodzi upływają pod znakiem dyskusji na temat funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Nowości dla łódzkich podróżnych od 1 stycznia 2025 r.
W pakiecie nowości dla podróżnych ogłoszono powrót do właściwego czasu ważności biletów, wprowadzenie nowego biletu 80-minutowego, czy nowy ratalny system płatności za roczną migawkę.Wszystkie zmiany mają zacząć obowiązywać już od 1 stycznia, ale podróżni na ich przyzwyczajenie będą mieć 3 miesiące – właśnie tyle będą jeszcze ważne bilety 20- i 40-minutowe z nadrukiem „ważne 40 i 60 minut).
Magistrat w temacie zapowiedzi o lepszym i sprawnie transporcie zbiorowym w Łodzi nie ukrywa, że zamierza przyśpieszyć.
Tramwaje MPK Łódź kursują po ul. Kilińskiego z prędkością 2,5 km/h
Szybciej ma także pojechać tramwaj po ulicy Kilińskiego, który aktualnie przemierza tę ulicę z prędkością 2,5 km/h, czyli wolniej niż średnia prędkość normalnego chodu pieszego.
- Ten tramwaj jedzie z prędkością 2,5 km/h, szybciej dojdziemy pieszo. Musimy coś z tym zrobić i wierzymy, że tymi ruchami związanymi ze zmianami w organizacji ruchu tylko na ulicy Kilińskiego przyspieszymy tramwaj ponad 10-krotnie.
- mówił w połowie listopada Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi.
I dodał:
- Oczywiście będzie wymagało to i współpracy z policją, i ze strażą miejską, ale i musimy nauczyć tych zmian mieszkańców. Przekonać ich do tego, ale nie mamy żadnych wątpliwości, że dwa i pół kilometra na godzinę po jednej z najważniejszych miejskich tras to jest nic dobrego i trzeba tutaj momentalnie zmian
Tramwaje na Kilińskiego mają przyśpieszyć po tym, jak zostanie tam wprowadzony zakaz ruchu samochodów (z wyjątkiem wjazdów docelowych). Plany nad wdrożeniem tego rozwiązania są już w trakcie.
Łódzkie tramwaje mają także przyśpieszyć na trasie W-Z oraz na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (m.in. Piotrkowska, Kościuszki i Zachodnia).
Z Retkini na Augustów w takim samym czasie co w 2004 roku?
O prędkości, z którą na wyremontowanej trasie W-Z kursują tramwaje linii 10 mówił podczas X sesji Rady Miejskiej Kosma Nykiel, radny niezrzeszony.
- Coraz częściej mam wrażenie, że o atrakcyjności komunikacji miejskiej mówią ludzie, którzy nie do końca poruszają się nią na co dzień
- rozpoczął swoje przemówienie podczas dyskusji o zmianach w taryfie biletowej MPK Łódź Kosma Nykiel, radny niezrzeszony.
I dodaje:
- Natomiast bardzo mnie cieszy, że jest tutaj na sali szereg radnych, którzy faktycznie regularnie korzystają z komunikacji miejskiej. Ja również dzisiaj przyjechałem na sesję tramwajem i przyjeżdżam nim za każdym razem nie ważne, czy na sesję, czy na komisję
Nykiel podkreśla, że wprowadzanie ułatwień dla łódzkiej komunikacji miejskiej jest potrzebne m.in. na trasie W-Z. Jak mówi, na linii 10, która łączy Retkinię z Augustowem przejazd trwa tyle samo, co w 2004 roku. Podkreślmy, jeszcze przed gruntowną przebudową całej trasy.
- Są pewne zmiany, które można realizować tak naprawdę bez kosztowo tj. dostosowywać sygnalizację świetlną. Tak, aby dawać faktyczny priorytet, ale taki priorytet, który faktycznie skraca czas przejazdu tramwaju, a nie jak w przypadku linii 10, która z Retkini a Augustowem przejeżdża ten odcinek w takim samym czasie, co w 2004 roku, zanim doszło do modernizacji
- dodaje Nykiel.
Miasto zbliża się także do wprowadzenia na terenie całej Łodzi nowych buspasów. Gdzie miałby powstać?
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.