Kolejny etap budowy tunelu średnicowego pod Łodzią za nami – w piątkowy poranek (29 listopada) tarcza TBM Faustyna zakończyła drążenie i dotarła do komory końcowej.
Budowa tunelu pod Łodzią. TBM Faustyna zakończyła swoje ostatnie w Łodzi drążenie
Dla inwestycji to spory postęp – pozostały zakres prac dotyczy dokończenie drążenia tunelu przez większą tarczę TBM Katarzynę dalej do Więckowskiego przez al. Kościuszki/Zieloną i do dworca Łódź Fabryczna oraz wykańczenie powstałych na trasie tunelu przystanków kolejowych.Zakończenie drążenia tunelu przez TBM Faustyna oznacza także, że zbliżamy się do ograniczenia utrudnień w ruchu w tej części ruchu do minimum. Zadaniem na najbliższe dni dla wykonawcy tunelu średnicowego będzie demontaż tarczy oraz rozpoczęcie montażu nowego torowiska i innych ważnych w ruchu kolejowych zadań.
- W małych tunelach są już prowadzone prace torowe. Począwszy od tej pierwszej osi prowadzone są już prace polegające na układaniu i przygotowaniu do ułożenia torów i to samo będzie postępowało przy następnych osiach, przy których jesteśmy
- mówi Mariusz Serżysko z Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, które jest wykonawcą tunelu kolejowego pod Łodzią.
Przystanek kolejowy Łódź Polesie. Kiedy otwarcie ulicy Ogrodowej w Łodzi?
Dalsze wykańczanie przystanku kolejowego Łódź Polesie może się odbyć wraz z przywróceniem ruchu drogowego na ulicę Ogrodową. Udrożnienie przejazdu ulicą Ogrodową od Gdańskiej do Karskiego ma się wydarzyć jeszcze przed świętami.
- Przy przystanku Łódź Polesie prowadzone są już prace zewnętrzne, szykujemy się do jej przygotowania. Planujemy, że jeszcze przed świętami uda się ją oddać do ruchu.
- dodaje Serżysko.
Jednym z tematów rozmów pomiędzy PBDiM, PKP PLK a miastem jest także standard, w którym mają zostać nowopowstałe przystanki. Niewykluczone, że będą one wykonane z jeszcze lepszych materiałów, które mają podnieść standard wykończenia.
- Dodatkowo prowadzimy także rozmowy z inwestorem i miastem na temat finalnego wyglądu przystanków. To jest w tej chwili priorytetem, czy zostajemy przy standardzie, który został ustalony wcześniej, czy będziemy podwyższać standardy wykończenia tak, żeby te przystanki Koziny, Polesie i Śródmieście były wizytówką miasta na wiele, wiele lat
Aktualnym terminem zakończenia budowy tunelu kolejowego na kontrakcie jest 2026 rok: czerwiec - sama inwestycja, grudzień - uruchomienie pociągów. Nie brakuje jednak zapowiedzi ze strony m.in. wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka o tym, że pierwsze pociągi pojadą dopiero w 2027 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.