Jakie sprawy można obecnie załatwić?
- Rejestracja pojazdu fabrycznie nowego zakupionego w salonie sprzedaży na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej może być dokonana po złożeniu wniosku o rejestrację wraz z oryginalnymi dokumentami.
Do wniosku zawierającego numer telefonu należy załączyć oryginały następujących dokumentów:
- dokument własności pojazdu (faktura VAT);
- świadectwo zgodności WE albo świadectwo zgodności wraz z oświadczeniem
o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do rejestracji i ewidencji pojazdów; - potwierdzenie zapłaty akcyzy w przypadku pojazdu sprowadzonego z Unii Europejskiej.
- dokument potwierdzający spełnienie formalności celnych lub informacja o dacie
i numerze dokumentu oraz nazwie organu, który dokonał odprawy celnej. Wystarczy, że takie informacje znajdą się na fakturze sprzedaży, dokonanej przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami; - kartę pojazdu (karty pojazdu nie posiadają motorowery, przyczepy, naczepy);
- upoważnienie w formie pisemnej w przypadku działania przez pełnomocnika,
- dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo w kwocie 17 zł. na rachunek nr 08 1560 0013 2025 0305 5133 0016,
- dokument potwierdzający uiszczenie opłaty za dokumenty komunikacyjne na rachunek nr 25 1560 0013 2030 5507 4000 0157 zawierający imię i nazwisko/nazwę firmy właściciela oraz nr VIN pojazdu.
- Rejestracja pojazdu używanego
- Prawa jazdy
Z uwagi na stan epidemiczny, będą rozpatrywane jedynie sprawy kierowców instytucji i służb walczących z epidemią. Dotyczy to zwłaszcza wniosków o wydanie zezwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi, o potwierdzenie zawodowych uprawnień do kierowania pojazdami o wymianę prawa jazdy z powodu upływu ważności, wydanie wtórnika prawa jazdy, kierowców pojazdów sanitarnych, transportu zbiorowego, kierowców Pogotowia, Straży Miejskiej, MPK.
Kompletne wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy umieścić w kopercie i wrzucić do pojemnika umiejscowionego przy drzwiach wejściowych do siedziby Wydziału w godzinach jego funkcjonowania. Możliwy jest też kontakt telefoniczny: 42 638 50 19.
O możliwości odbioru wydanych dokumentów kierowcy zostaną poinformowani telefonicznie przez pracownika Oddziału Praw Jazdy, który wyznaczy konkretny termin i godzinę odbioru. Odbiór nastąpi po okazaniu ważnego dowodu osobistego lub paszportu, oryginałów załączonych do wniosku załączników oraz zwrocie dokumentu podlegającego wymianie. Przewidywany czas na rozpatrzenie wniosków to 4 dni robocze.
W przypadku pilnych spraw związanych z prawem jazdy łodzianie mają możliwość kontaktu z Wydziałem za pośrednictwem poczty elektronicznej: pjr@uml.lodz.pl lub telefonicznie: 42 638 50 19.
Żródło: UMŁ
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.