reklama
reklama

Łódź Young Fashion: Wyjątkowe pokazy mody i konkurs „Złota Nitka” [ZDJĘCIA]

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Dorian Bąk

Łódź Young Fashion: Wyjątkowe pokazy mody i konkurs „Złota Nitka” [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
9
zdjęć

Za nami 7. edycja Łódź Young Fashion. | foto Dorian Bąk

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Łódź po godzinachDwunastu projektantów rywalizowało w finale o tytuł „Złotej Nitki”. Zaprezentowali swoje kolekcje w Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP podczas widowiskowego pokazu konkursowego, reżyserowanego przez Waldka Szymkowiaka. Za nami siódma edycja Łódź Young Fashion.
Reklama lokalna
reklama

Finalistów było dwunastu. Zostali wyłonieni spośród 100 nadesłanych zgłoszeń. 

7. edycja Łódź Young Fashion

Walczyli o statuetkę Złotej Nitki i nagrodę pieniężną w wysokości 30 tys. złotych. Swoje kolekcje zaprezentowali: Julia Burak, Maria Czarnecka, Robert Geserick, Natalia Kowalska, Monika Łuczak, Oliwia Matlak, Gabriela Nowak, Sandra Skórka, Tomasz Umbras, Hanna Wojciechowska, Anastasiya Zaretskaya i Dominik Żyża.

- Złota Nitka od 30 lat kreuje scenę mody w Polsce i co roku nagradza niezwykle utalentowanych projektantów, którzy mogą zrewolucjonizować światowe wybiegi, stąd tak ogromne zainteresowanie konkursem 

- podkreśla Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion, w ramach którego Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi organizuje konkurs.

reklama

Finałowe kolekcje wybrało jury w składzie: prezydent Łodzi – Hanna Zdanowska, dr hab. Olga Podfilipska-Krysińska, prof. uczelni – dziekan Wydziału Sztuk Projektowych ASP w Łodzi, Marcin Świderek – wicenaczelny i szef działu mody magazynu „Elle”, Karolina Limbach – stylistka magazynu „Elle”, Dawid Tomaszewski – projektant mody, Tomasz Ossoliński – projektant mody, Rafał Michalak i Ilona Majer – projektanci mody tworzący duet MMC, Robert Kupisz – projektant mody, Agnieszka Ścibior – dyrektor kreatywna „Viva Moda”, Aleksandra Szol – dyrektor marketingu
i e-commerce w Modivo, Maurycy Zylber – projektant mody, laureat Złotej Nitki 2022. 

Jury nagrodziło kolekcję „Return of the Witch” Tomasza Umbrasa.

reklama

- Byliśmy zgodni. Braliśmy pod uwagę kreatywność projektantów i to, w jaki sposób kolekcje wpisują się w panujące trendy, a nawet je wyznaczają. Zwróciliśmy uwagę na pięknie zdobione trójwymiarowe, formy – niesamowicie uformowany filc, dzięki któremu sylwetki stały się futurystyczne, kosmiczne, ale w samych wzorach nawiązujące do przeszłości. Dało to połączenie świata, który był, z tym, który nadejdzie. Jury zwróciło też uwagę na niecodzienne źródło inspiracji projektanta, który zaczerpnął pomysł z nowoczesnej metody leczenia oparzeń, w której pacjentom rany przykrywa się łuskami, co przywodzi na myśl hybrydy ludzi i zwierząt

- relacjonuje Marcin Świderek, przewodniczący jury. 

reklama

Jak tłumaczy sam projektant, „Return of the Witch” to próba stworzenia alternatywnego świata.

- Eksploruję surrealistyczną stronę natury, reinterpretuję to, co mogłoby stać się po śmierci z czarownicą, która jest dla mnie symbolem wyalienowania i odrzucenia. W mojej pracy łączę świat zwierząt i ludzi, a sama kolekcja powstała z chęci wyobrażenia sobie zupełnie nowego gatunku. Dzięki filcowaniu surowej wełny na mokro, tworzę zupełnie bezszwowe ubrania o rzeźbiarskich formach

- mówi o swoich inspiracjach Tomasz Umbras.

Podczas wydarzenia odbyły się także dwa gościnne pokazy specjalne: MMC Studio oraz Dawida Tomaszewskiego. 

Organizatorami Łódź Young Fashion są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym jest Miasto Łódź, partnerem wydarzenia - Łódzkie Centrum Wydarzeń. 

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama