Łódź: Mikołaj Żurek ze statuetką Złotej Nitki
Kolekcja autorstwa Mikołaja Żurka podbiła serca jury pomysłowością oraz dopracowaniem w każdym calu. Projekty wyróżniały się połączeniem modowego szaleństwa i funkcjonalności. Komisja konkursowa jednogłośnie zdecydowała o zwycięstwie Mikołaja. Zdecydowały o tym: lekkość i spójność projektów, świeżość, nowoczesność i wspaniały pokaz kreatywności.
- Dla mnie najważniejszym kryterium było to, czy kolekcja jako wizytówka Polski mogłaby zafunkcjonować za granicą. Projekty są spójne, przemyślane, w trendach – jest recykling, jest dużo wzorów. Kolekcja jest bardzo dobrze wykonana - mówi Karla Gruszecka, jurorka, redaktor mody, tak mówi o projektach laureata.
Podobnego zdania jest Marcin Świderek, juror, szef działu mody „Elle”.
- Poziom konkursu był w tym roku bardzo wysoki. W obradach jury Złotej Nitki uczestniczę od 10 lat. Uważam, że był to najwyższy poziom jak do tej pory. Dziś finalnie i jednogłośnie zwyciężył Mikołaj. Piękna kolekcja, romantyczna, ale też czuła i jednocześnie bardzo modowa, oderwana od rzeczywistości, a jednocześnie ją komentująca. Wspaniała! - przyznaje Marcin Świderek, juror, szef działu mody „Elle”.
Dla Mikołaja Żurka to pierwsza i najlepsza wizyta w Łodzi
Laureat nie ukrywa swego ogromnego wzruszenia i zaskoczenia.
- To moja pierwsza wizyta w Łodzi i myślę, że już nigdy nie będzie lepszej. Nie spodziewałem się niczego, a wychodzę ze wszystkim. Jestem bardzo zadowolony i dziękuję wszystkim za organizację i wsparcie - mówi Mikołaj Żurek.
Każda z zaprezentowanych kolekcji była inna, ale wszystkie świadczą o indywidualizmie autorów i ich wizjonerstwie. Są jak ich osobiste opowieści, które ożywają w prezentowanych projektach. Brak wspólnego mianownika stylistycznego podkreślił piękno konkursu, pokazując tym samym, jak świat mody może być różnorodny i dać możliwość wyrażenia siebie oraz swoich pomysłów dzięki wyjściu poza schematy i ograniczenia.
Finałowe kolekcje Złotej Nitki tym razem mieliśmy okazję oglądać w formule filmowej – na żywo w auli Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP oraz na stronie internetowej Łódź Young Fashion. Po raz pierwszy w historii zostały pokazane przy pomocy trójwymiarowej technologii, tworząc tym samym niezapomniane widowisko przenoszące widzów do wirtualnej rzeczywistości. Każdy pokaz został przedstawiony w innym środowisku 3D, idealnie spójnym z tematyką kolekcji danego projektanta. Zapewniło to niesamowite wrażenia wizualne, wyróżniające tegoroczną edycję na tle poprzednich lat, pokazując tym samym nie tylko kreatywność projektantów, ale także organizatorów konkursu. Za kreację pokazu odpowiadał Waldek Szymkowiak, reżyser znany w świecie mody ze współpracy z takimi markami, jak Chanel czy Stella McCartney.
W skład jury, które miało przyjemność oceniać prace młodych projektantów, weszli projektanci, dziennikarze, przedstawiciele łódzkiej ASP oraz partnera wydarzenia – miasta Łodzi:
- Marcin Świderek – szef działu mody „ELLE”,
- Marta Kowalska – redaktor naczelna ELLE.pl,
- Maja Naskrętska – stylistka „ELLE” i „Glamour”,
- Karla Gruszecka – redaktorka mody, Agnieszka Ścibior – redaktorka mody,
- Maciej Józwicki – projektant, zwycięzca Złotej Nitki 2019,
- Jakub Polanka – projektant,
- dr Magdalena Kacperska – prorektor ds. promocji i rozwoju ASP w Łodzi
- Maciej Łaski – dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń.
- Nagroda specjalna marki Ferrero: Mikołaj Żurek
- Nagroda LPP: Jakub Jasiński
- Nagroda CottonBee: Mikołaj Żurek
Fundatorem nagrody głównej w konkursie o wartości 30 tys. zł było miasto. Organizatorami Łódź Young Fashion oraz konkursu Złota Nitka są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym UMŁ, partnerem wydarzenia: Łódzkie Centrum Wydarzeń.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.