Długa historia dworca Łódź Fabryczna. Zobaczcie, jak wyglądał dawniej
Budowę linii kolejowej łączącej Łódź z Koluszkami rozpoczęto w 1866 roku. Początkowo tory sięgały nieco dalej na zachód – kończyły się mniej więcej na wysokości ul. Sienkiewicza. Trzypiętrowy budynek dworca oddano do użytku już w końcówce lat 60. XIX wieku. Jego główna bryła nie zmieniła się przez dziesiątki lat aż do generalnej przebudowy w 2011 roku.Z czasem obiekt rozrastał się. Wokół gmachu głównego powstawały mniejsze budynki o charakterze gospodarczym i administracyjnym. Zniszczenia, których budynek doznał w okresie pierwszej wojny światowej, zostały naprawione w czasie gruntownego remontu przeprowadzonego przez Polskie Koleje Państwowe w roku 1930. Niższe części kompleksu podniesiono do poziomu trzykondygnacyjnego budynku głównego. Całość ujednolicono pod względem stylu architektonicznego – jego estetyka nawiązuje do neobaroku.
Kolejny duży remont przeprowadzono w latach 60. XX wieku. Na dworcu powstała wówczas wiata z charakterystycznym neonem „Łódź Fabryczna”, który z czasem stał się jednym z symboli obiektu.
Wszystko zmieniło się w 2011 roku, kiedy rozpoczęto rozbiórkę Fabrycznej. Większość łodzian doskonale pamięta ogromną inwestycję budowy nowego dworca, ukończoną w 2016 roku. Było to jedno z największych tego typu przedsięwzięć przeprowadzonych na terenie Łodzi w ciągu kilku ostatnich lat.
Zobaczcie zdjęcia Łodzi Fabrycznej, która zmieniała się na przestrzeni dziejów. Archiwalne fotografie pochodzą z portalu Fotopolska.eu.
CZYTAJ TAKŻE >>> Kolejna batalia o neon „Łódź Fabryczna”. Zostanie w Łodzi czy trafi do Muzeum Neonów w Warszawie?
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.