Autorem nowego neonu jest projektant graficzny Dawid Korzekwa – profesor Katedry Projektowania Graficznego ASP w Katowicach. To stypendysta Ministra Kultury oraz laureat Brązowego Krzyża Zasługi. Specjalizuje się w projektowaniu prasowym, książkowym, identyfikacji wizualnej oraz plakatach.
Nowy neon w łódzkim Śródmieściu
To również Dawid Korzekwa jest odpowiedzialny za identyfikację wizualną Teatru Pinokio.
- Słynne niegdyś łódzkie neony wracają na ulice miasta, ale dla nas to coś więcej niż odradzająca się moda, to także symboliczne zaznaczenia naszej obecności w sercu miasta w nowej siedzibie. Neon to informacja, to zaproszenie dla przechodniów, ale też odwołanie do kreatywności i wyobraźni, znak wyjątkowej atmosfery, która czeka na każdego, kto przekroczy próg teatru
- mówi Gabriel Gietzky, dyrektor Teatru Pinokio w Łodzi.
Uroczyste odpalenie neonu odbyło się przy udziale dzieci. Miasto reprezentowała wiceprezydent Małgorzata Moskwa-Wodnicka.
- Znajdujemy się w zabytkowej kamienicy. To jest najdroższa rewitalizacja, jaką przeprowadziliśmy w Łodzi. Nadaliśmy temu miejscu nowe funkcje - twórczą i kulturową
- mówiła.
Uroczystość odpalenia neonu zorganizowano w sobotę 23 marca po premierze "folwarku zwierzęcego”. Neon mierzy 367 centymetrów, jest wysoki na 118 cm. Neonowy napis „Teatr” swoim kolorem nawiązuje do istniejącego już neonu „Nibylandia”, znajdującego się wewnątrz teatru.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.