Pozostało oznakowanie i bariery ochronne
Na całej długości nowej, 8-kilometrowej trasy trwa obecnie układanie ostatniej, ścieralnej warstwy nawierzchni. Następnym krokiem będzie wykonanie oznakowania poziomego. Równolegle prowadzone są prace związane z montażem znaków drogowych oraz barier ochronnych.Wzmocniono także skarpy, a ekipy drogowców instalują ekrany dźwiękochłonne. Ścieżki rowerowe otrzymały już pierwszą warstwę asfaltu - finalna nawierzchnia zostanie ułożona we wrześniu br. Po zakończeniu wszystkich robót rozpoczną się procedury odbiorowe i formalności związane z dopuszczeniem nowej trasy do ruchu. Zakończenie inwestycji zaplanowano na październik 2025 roku.
To jedna z najbardziej ruchliwych tras w Łódzkiem
Obwodnica zaczyna się w rejonie skrzyżowania ulic Świętojańskiej i Radomszczańskiej, biegnie w stronę ul. Czyżewskiego, a następnie łączy się z węzłem drogowym w Dobrzelowie, gdzie przecina się z północną obwodnicą miasta (DK74).Koszt całej inwestycji przekracza 147 mln zł. Zdecydowaną większość tej kwoty - 87 mln pokrywa budżet województwa łódzkiego. Pozostałe środki, ponad 60 mln zł, pochodzą z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Droga wojewódzka nr 484, szczególnie w granicach Bełchatowa, należy do najbardziej obciążonych ruchem tras w regionie. Według danych z Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w 2020 roku, średnie dobowe natężenie ruchu w centrum miasta przekraczało 15 tys. pojazdów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.