Reklama

Reklama

Jak podbić zagraniczne rynki? Bezpłatne spotkania dla firm w Łódzkiej SSE

Opublikowano: pon, 4 kwi 2022 09:50
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Materiały partnerskie Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna rozpoczęła program „Re_enter” stworzony dla firm myślących o sprzedawaniu swoich towarów czy usług poza granicami Polski. Udział w programie jest bezpłatny. Jego częścią są spotkania, podczas których firmy otrzymują wiedzę niezbędną do postawienia pierwszych kroków na zagranicznych rynkach. Pierwsze odbyło się w siedzibie Łódzkiej Strefy w środę 30 marca i było poświęcone eksportowi do Wielkiej Brytanii.

Zdobycie nowego rynku nie jest łatwe. Kto próbował ten wie, że szczególnie trudny jest ten pierwszy krok. Dlatego Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna stworzyła program wsparcia eksportu „Re_enter”. Jego częścią są spotkania na których eksperci i firmy, które przetarły szlaki w eksporcie dzielą się wiedzą jak działać na zagranicznych rynkach. Prezentują potencjał różnych rynków, ich specyfikę oraz kontakty, które mogą pomóc w ich zdobywaniu. Łódzka SSE gwarantuje potężny zastrzyk wiedzy, znakomitych prelegentów i możliwość networkingu.

– Wskaźniki pokazują że polskie firmy coraz więcej eksportują i inwestują za granicą. Widzimy postęp,

ale nadal nie jest on satysfakcjonujący. Jak dokonamy podziału na małe i duże firmy, to oczywiście zauważymy że najwięcej eksportują duże firmy. Tak jest nie tylko w regionie łódzkim i Łódzkiej Strefie. Dlatego uznaliśmy że jest jeszcze wiele do zrobienia w kwestii promowania eksportu, szczególnie wśród firm z sektora MŚP. Dziś spotkaniem o rynku brytyjskim zainaugurowaliśmy program wsparcia eksportu, ale to jest dopiero pierwszy krok. Będą następne spotkania, omówimy kolejne rynki zagraniczne, będziemy starali się pokazać, szczególnie firmom MŚP jak zwiększyć eksport, pozyskać nowe rynki – mówi Marek Michalik, prezes Łódzkiej SSE. 

W środę przeanalizowaliśmy rynek brytyjski, który pomimo Brexitu, nadal jest bardzo atrakcyjnym kierunkiem handlowym. Na wyspach pojawia się coraz więcej polskich produktów, m. in. z branży spożywczej, kosmetycznej, czy chemii budowlanej. 

– Jesteśmy polską firmą, która realizuje dostawy na poziomie kilku transportów tygodniowo na wyspy. Nasze produkty eksportujemy do UK nieprzerwanie od 2015 r. Mieliśmy oczywiście pewne perturbacje związane z Brexitem, ale nie ograniczył on naszego eksportu, a wręcz go wzmocnił. Wielka Brytania jest dla nas kluczowym rynkiem, bo stanowi 40 proc. naszego eksportu i 20 proc. sprzedaży. Mamy wiele doświadczeń związanych z handlem międzynarodowy i eksportem do UK, którymi podzieliliśmy się z innymi firmami podczas spotkania w Łódzkiej Strefie – mówi Kamil Rabenda, założyciel firmy Soligrano.

– Widzimy, że Brexit bardzo boli brytyjską gospodarkę. Dla eksporterów z Polski są teraz trzy główne problemy: papierologia, logistyka, wartość i rozpoznawalność marki. Trzeba przedstawić i przygotować dużo więcej zaświadczeń, certyfikatów, dokumentów dotyczących cła czy podatku niż kiedyś. Szacujemy, że wartość eksportu polskich towarów na wyspy spadł w porównaniu z 2019 r. o 10 proc. Jednak eksport towarów z Holandii, Francji czy Hiszpanii do Wielkiej Brytanii spadł o 20, a nawet 30 proc. Wiele firm po Brexicie się wycofało i to stwarza teraz szansę dla polskich eksporterów, którzy jednak mają niższe koszty, żeby wejść na brytyjski rynek – wyjaśnia Michael Dembinski, główny doradca w Brytyjsko-Polskiej Izbie Handlowej. 

Oprócz wiedzy merytorycznej, kontaktów, ciekawostek, w panelu Łódzkiej Strefy dyrektor Anna Jankowska mówiła również o praktycznym wsparciu jakie daje strefa, czyli informowała o tym jak i kiedy skorzystać z finansowania w #re_openUK - programie Łódzkiej Strefy dedykowanemu przedsiębiorcom dotkniętym skutkami wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

Wśród prelegentów środowego wydarzenia znaleźli się: przedstawiciel Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu – Rafał Owczarek, który jest kierownikiem zagranicznego biura PAIH w Londynie i posiada rozległą wiedzę na temat możliwości jakie daje rynek brytyjski. W sesji pytań i odpowiedzi wystąpili eksperci z dużym doświadczeniem: Bartłomiej Kowalczyk, dyrektor Polish Business Link i Michael Dembinski, główny doradca Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej. 

Praktyczną wiedzą, doświadczeniem i dobrymi radami podzielili się przedstawiciele firm eksportujących do Wielkiej Brytanii: Joanna Salska – export manager w Delii Cosmetics, Michał Gosławski – dyrektor ds. sprzedaży zagranicznej Atlas, Kamil Rabenda – CEO Soligrano oraz w temacie potencjału e-commerce w UK głos zabrał Zbigniew Nowicki – przewodniczący Rady Izby Gospodarki Elektronicznej i Co-Managing Director w Bluerank.  

Spotkania o eksporcie z cyklu Re_enter będą odbywały się w siedzibie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej przy ul. Tymienieckiego 22G w Łodzi raz na kwartał. 

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy