Pozycjonowanie stron w Internecie jest dla dużych i dla małych
Na samym początku rozwiejemy pewien mit. Niektórzy twierdzą, że działania z zakresu SEO mają sens tylko dla dużych biznesów, a małe firmy, działające tylko w obrębie danego miasta, nie muszą na tym polegać, bo i tak wieść o nich się rozniesie po okolicy. To nie do końca prawda, bo jednak wiele osób pod wpływem impulsu szuka na swoich telefonach komórkowych czegoś, co akurat będzie w ich pobliżu. Kto zainwestuje w reklamę w tym zakresie – wygrywa. I mowa tu zarówno o reklamach Google Ads, jak i o pozycjonowaniu lokalnym, w tym również pozycjonowaniu w Google Maps.
Pozycjonowanie stron w Internecie pomaga pozyskać zupełnie nowych klientów
Pozycjonowanie stron WWW ma to do siebie, że dzięki niemu można sprowadzić na swoją stronę osoby, których niekoniecznie się spodziewało. Na przykład takich klientów, którzy szukali produktu z myślą o bardzo skonkretyzowanych zastosowaniach, nie zawsze takich, o jakich myśli się w momencie kompletowania asortymentu.Dlaczego? Chociażby ze względu na mnogość możliwych do wprowadzenia fraz i dodawanych do nich dopisków. Tymczasem właśnie dobrze przeprowadzone pozycjonowanie stron internetowych sprawia, że witryna zaczyna się pojawiać w wynikach dla naprawdę dużej liczby słów kluczowych. To efekt pozycjonowania szerokiego, w trakcie którego agencja SEO zajmująca się promowaniem witryny buduje widoczność pod kątem tak zwanego długiego ogona wyszukiwań (a naprawdę świetna jest w tym agencja Widoczni).
Czy pozycjonowanie stron internetowych można zaczynać z marszu?
Można, choć jest to niewskazane. Doświadczona agencja SEO (np. Widoczni) zawsze zacznie swoje działania od sprawdzenia co działa dobrze, a co źle na danej stronie internetowej.W tym celu przeprowadzany jest audyt SEO. To w jego trakcie przeprowadzana jest pełna diagnostyka witryny, kontrolowana początkowa widoczność, sprawdzane trendy, oceniana konkurencja i weryfikowany aktualny profil linkowy strony.
Na podstawie uzyskanych wyników agencja rozpisuje zalecenia optymalizacyjne i przygotowuje strategię działania. Dzięki takiemu przygotowaniu, późniejsze działania są o wiele bardziej uporządkowane. Co więcej, unika się problemów i frustracji wynikających z wcześniejszego pominięcia błędów.
Optymalizacja, treść i linkowanie
Audyt SEO obejmuje nie tylko kwestie techniczne, które później przekazuje się do wdrożenia programistom. To również zalecenia związane z treścią na stornie. Ta zdecydowanie powinna być zoptymalizowana według wytycznych pozycjonerów. Dobrze też, jeżeli strona posiada bloga firmowego, na którym stale pojawiają się treści powiązane z ofertą danego przedsiębiorstwa.
Niezależnie od tego istotne jest również stałe pozyskiwanie nowych, wartościowych odnośników kierujących do strony – w odpowiednim tempie i z zachowaniem pewnych standardów, wypracowanych przez agencje SEO przez lata ich działalności na rynku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.