Pozycjonowanie w Google, czyli łódź ratunkowa Twojej firmy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Materiał partnera

Pozycjonowanie w Google, czyli łódź ratunkowa Twojej firmy - Zdjęcie główne

Pozycjonowanie w Google | foto Materiał partnera

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Materiały partnerskie Bez pozycjonowania prowadzenie własnej firmy w sieci jest bardzo trudne i mało rentowne. Z tego względu proces ten cieszy się ogromną popularnością wśród przedsiębiorców działających w branży e-commerce. Pozycjonowanie sklepów internetowych bywa łodzią ratunkową, szczególnie dla tych, którzy mimo atrakcyjnego asortymentu nie są w stanie osiągnąć satysfakcjonujących wyników finansowych. Warto to zmienić.

Pozycjonowanie – zwiększ widoczność swojej witryny w sieci

Proces pozycjonowania polega na poprawie widoczności wybranej witryny w wyszukiwarce Google, która w Polsce jest w dalszym ciągu zdecydowanie najpopularniejsza. Nie dzieje się to bez powodu – w jej zasobach znajduje się kilkaset milionów ogólnodostępnych stron WWW. Ich zawartość można z łatwością przeszukać, wpisując wybrane wyrażenie (pytanie) w pole wyszukiwania. Wyniki są prezentowane przez Google w przystępnej formie w postaci komfortowego listingu podzielonego na wiele podstron, na który składa się kilka linków sponsorowanych/płatnych oraz wyniki organiczne/darmowe.

W pozycjonowaniu chodzi o to, aby znaleźć się w tych właśnie wynikach jak najwyżej. Wielu przedsiębiorców celuje zbyt wysoko – nawet na pierwszą pozycję. Osiągnięcie jej niestety jest wypadkową wielu parametrów, w tym zasobności portfela przedsiębiorcy i jego możliwości inwestycyjnych, a także umiejętności wybranej agencji interaktywnej czy wreszcie czynników zewnętrznych, np. działań witryn konkurencyjnych. Bardzo często wystarczy nieco zrewidować swoje oczekiwania. Bywa, że nakłady finansowe ponoszone w celu osiągnięcia najwyższej pozycji w TOP3 mogą być niewspółmiernie wysokie w stosunku do osiągniętych rezultatów. Z analiz wynika, że internauci przeglądają jedną, dwie, maksymalnie trzy strony wyników. To właśnie w nie warto celować.

W pozycjonowaniu liczy się efektywność

Pozycjonowanie sklepów internetowych to bardzo wymagający proces, od którego zależy przyszłość witryny w sieci. Z tego względu warto go powierzyć wyłącznie najlepszym specjalistom. Efektywność zadania zależy w głównej mierze od umiejętności, oczekiwań i nakładów inwestycyjnych, lecz także od charakterystyki wybranego rynku. Najbardziej popularne frazy kluczowe są szczególnie wymagające względem pracy oraz finansów, jak np. pozycjonowanie Łódź, dlatego właściciel firmy działającej w np. branży odzieżowej lub elektronicznej musi się nastawić na dłuższy czas oczekiwania na zadowalające i satysfakcjonujące wyniki. Bywa także odwrotnie – niszowe branże, np. akwarystyka, myślistwo czy tatuowanie wymagają mniejszych nakładów finansowych. Rezultaty działań mogą pojawić się w Google już po kilku tygodniach.

Frazy kluczowe – wizytówka Twojej witryny

W procesie pozycjonowania chodzi o udzielenie jak najbardziej rzeczowej i zgodnej z prawdą odpowiedzi na pytanie zadane przez internautę wpisane w pole wyszukiwania. Wyrażenie to w środowisku pozycjonerów znane jest jako fraza kluczowa. To najważniejszy czynnik wpływający na wyniki wybranej domeny w wyszukiwarce Google.

Frazy powinny być jak najbardziej dopasowane do tego, co wpisuje internauta w pole wyszukiwania. Mają z reguły formę kilku wyrazów bądź zdania, np. „sklep z firankami na wymiar”. Użytkownik sieci, który wpisze tego typu wyrażenie, powinien w efekcie otrzymać wyniki w postaci sklepów zajmujących się sprzedażą oraz docinaniem zasłon wedle wymagań klienta.

W celu osiągnięcia jak najlepszej efektywności pozycjonowania warto postawić na frazy z długim ogonem. Są bardziej skonkretyzowane i mniej konkurencyjne, przez co także znacznie tańsze. Zazwyczaj opłacają się dużo bardziej niż  zastosowanie fraz ogólnikowych. Dla przykładu pod hasłem „męskie ubrania” kryje się zarówno odzież elegancka, jak i casualowa czy sportowa, podczas gdy pozycjonując się na słowo kluczowe „męskie ubrania tanie eleganckie xxxxl” dajemy internaucie jasny sygnał tego, co znajdzie na docelowej stronie.  

Pozycjonowanie sklepów internetowych warto uzupełnić innymi działaniami

Pozycjonowanie sklepów internetowych to nie wszystko – warto także uzupełnić je innymi działaniami marketingowymi. Część z nich wpływa na rezultaty, co jest ich dodatkową zaletą. Nieodłączną częścią SEO (Search Engine Optimization) są artykuły sponsorowane, które umieszcza się na domenach trzecich. Mają podwójne działanie. Po pierwsze wywołują nagły, gwałtowny i szybki, lecz także nieco krótkotrwały ruch, który może dobrze konwertować już na witrynie docelowej. Drugim działaniem, znacznie istotniejszym z punktu widzenia SEO, jest umieszczenie linka na innej domenie. Dla firmy Google obecność naszej witryny na innych stronach internetowych oznacza, iż wydaje się bardziej godna zaufania, dlatego kluczowe jest to, aby dana witryna miała dobrą reputację w wyszukiwarce.

Warto uzupełnić pozycjonowanie także reklamą w Google Ads, jak i działaniami marketingowymi prowadzonymi w mediach społecznościowych.

Audyt SEO – rozpocznij pozycjonowanie analizą

W natłoku informacji na temat pozycjonowania nie można zapomnieć o absolutnej podstawie – o audycie SEO. Z reguły etap ten jest najważniejszy przed rozpoczęciem współpracy, gdyż odpowiada za dokładną, dogłębną i bardzo precyzyjną analizę całej strony WWW pod kątem jej stanu w zakresie zgodności z wyszukiwarką. Najlepsi specjaliści oceniają między innymi kod źródłowy, hierarchię nagłówków czy też metatagi – łącznie nawet kilkaset czynników i parametrów. Uzyskanie jednoznacznego wyniku pozwala stworzyć dokładny plan działania i strategię na najbliższe dni, tygodnie i miesiące, a nawet lata.

Komu zlecić pozycjonowanie?

Proces pozycjonowania jest trudny, skomplikowany i narażony na popełnienie wielu krytycznych błędów, dlatego tak ważne jest, aby zlecić jego przeprowadzenie wyłącznie najlepszym specjalistom. Dużą popularnością cieszą się agencje SEO, które traktują pozycjonowanie jako podstawę swojej działalności, a także freelancerzy, czyli pojedyncze osoby, realizujące proces w całości samodzielnie. Dużym plusem agencji jest ogromna wiedza i wieloletnie doświadczenie na rynku oraz dostęp do najlepszych specjalistów, dlatego też to na nią decydują się właściciele mniejszych i większych przedsiębiorstw. Zaletą freelancerów bywa z kolei nieco niższa cena.

Więcej porad na stronie internetowej Agencja SEO Empressia.pl

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy