Nie od dziś wiadomo, że "reklama jest dźwignią handlu". Jednak już od dłuższego czasu można zaobserwować, jak bardzo rynek ten ewaluował. Przedsiębiorcy inwestują przede wszystkim w promocję, którą w każdej chwili łatwo podmienić. Ponadto chcą oni, aby trafiała ona do określonego grona odbiorców i nie rujnowała ich kieszeni. Jak to zrobić? Podpowiada agencja Funkymedia.
Kilkanaście lat temu, aby dany produkt, czy też usługodawca stał się widoczny na rynku, trzeba było zainwestować w reklamę w gazecie. Alternatywą był spot reklamowy lub też bilbordy. Największe firmy inwestowały w reklamę telewizyjną. Zresztą tak robił do dziś. Małe firmy, które nie zdążyły zarobić, miały do wyboru rozdawanie ulotek, lub też promocję tzw. drogą pantoflową.
Reklama na Facebooku. Warto, nawet z małym budżetem
Obecnie marketing przybrał taką formę, że praktycznie może sobie na niego pozwolić niemal każdy przedsiębiorca. Mowa oczywiście o marketingu internetowym, z którego z wielką chęcią korzystają również "duzi gracze". Inwestują oni w długoterminowe kampanie reklamowe, które codziennie wyświetlają się milionom osób, które korzystają z sieci.Przeglądając strony www, trudno uniknąć strefy marketingowej. Podobnie jest, kiedy wchodzimy na portale społecznościowe. Wśród zdjęć znajomych nie sposób nie natknąć się na reklamę butów, ubrań, jedzenia, wycieczek, czy też danych usług.
Patrząc na dane Mety, która ujawniała, że każdego miesiąca Facebooka przegląd 3 mld ludzi, nie ma się co dziwić, że przedsiębiorcy tak chętnie korzystają z jej usług. Tym bardziej że kwota reklamy zaczyna się od kilkudziesięciu złotych, co daje pewne możliwości nawet tym, którzy dopiero zaczynają.
Co ważne, są one spersonalizowane przez samą Metę, co oznacza, że sprzedając artykuły sportowe, nasza reklama wyświetli się internautom, którzy wcześniej klikali w pokrewne treści, mają polubione podobne sklepy oraz posty na Facebooku.
Reklamodawcy mogą chcieć docierać do osób, które prawdopodobnie będą zainteresowane ich produktami, więc podejmują decyzje dotyczące tego, komu wyświetlać reklamy. Niektóre informacje, jakich nam dostarczasz, w połączeniu z podejmowanymi przez Ciebie działaniami poza platformami Meta, mogą zasugerować nam, że czymś się interesujesz np. gotowaniem lub fitnessem, bądź że należysz do jakiejś większej grupy (nazywanej kategorią), na przykład do grupy użytkowników urządzeń mobilnych. Możemy użyć Twoich zainteresowań i kategorii, do których należysz, aby połączyć Cię z firmami, które mogą być dla Ciebie interesujące, a reklamodawcy mogą podjąć decyzję o zawarciu w swoich grupach odbiorców osób o konkretnych zainteresowaniach lub należących do konkretnych kategorii - informuje Meta.
Płacicie, a jesteście "niewidoczni"? Sprawdźcie, czy nie popełniacie tych błędów
Z reklamowych usług Facebooka korzysta naprawdę wielu przedsiębiorców i usługodawców. Niektórzy sięgają po tę opcję na przykład, kiedy chcą powiadomić swoich klientów o nowych produktach, inni o promocji. Jeszcze inni, po prostu, aby zostać w ich świadomości.Wśród tych, którzy nie wyrażają sobie innej formy promocji (bo jest stosunkowo tania i trafia do grona potencjalnych zainteresowanych), są tacy, którzy już po pierwszej kampanii, rezygnują. Dlaczego? Ponieważ ich zdaniem, reklama nie osiągnęła zamierzonych rezultatów. Tak się zdarza, kiedy popełniamy pewne błędy. Jakie? Doskonale wyjaśnia to agencja Funkymedia, która zajmuje się marketingiem internetowym (https://funkymedia.eu).
Aby skutecznie wykorzystać reklamy na Facebooku, należy przede wszystkim określić cel, jaki chce się osiągnąć. Następnie należy zdefiniować grupę docelową i określić budżet reklamowy. Kolejnym krokiem jest stworzenie atrakcyjnego i skutecznego przekazu reklamowego oraz wybór odpowiednich formatów reklam. Ważne jest również monitorowanie efektów kampanii oraz ciągłe dostosowywanie jej do potrzeb odbiorców - tłumaczy Rafał Cyrański.
Warto również pamiętać o pięciu ważnych czynnikach. Aby reklama na Facebooku była widoczna, należy:
1. Używać atrakcyjnych i zachęcających do kliknięcia obrazów.
2. Wybierać odpowiednie grupy docelowe, aby dotrzeć do właściwych odbiorców.
3. Testować różne opcje reklamowe, aby zobaczyć, która jest najbardziej skuteczna.
4. Używać jasnych i przejrzystych treści, aby przekazać swoje przesłanie w sposób zrozumiały dla odbiorców.
5. Monitorować wyniki reklam i dostosowywać je do potrzeb odbiorców oraz aktualnych trendów rynkowych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.