Reklama

Zatrzymanie wody w organizmie — jaka skuteczna dieta

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: Materiał partnera

Zatrzymanie wody w organizmie — jaka skuteczna dieta - Zdjęcie główne

Zatrzymanie wody w organizmie — jaka skuteczna dieta | foto Materiał partnera

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Materiały partnerskie Zatrzymanie wody w organizmie to dość powszechny problem, który może dotknąć każdego z nas. Oczywistym objawem tej dolegliwości jest obrzęk, ale nie tylko. Przyczyn takiego zatrzymania wody może być wiele, począwszy od chorób, po nieprawidłową dietą, aż do zbyt małej aktywności fizycznej. Warto zatem bliżej przyjrzeć się problemowi, żeby w porę podjąć odpowiednie działania, które pomogą wyeliminować problem.

Przyczyny zatrzymania wody w organizmie

Jedną z podstawowych przyczyn, która może powodować zatrzymanie wody w organizmie, jest zbyt małe nawodnienie. Organizm z obawy przed utratą wody, zaczyna ją gromadzić. Nie jest to rozwiązanie dobre dla zdrowia. Kolejną ważną przyczyną, na którą realnie mamy duży wpływ jest prowadzenie niehigienicznego trybu życia, a konkretnie siedzącego trybu życia, który idzie w parze z niewłaściwym odżywianiem. Praca przed komputerem, stres w połączeniu z niezdrowymi przekąskami, które zawierają dużą ilość soli. Sód zatrzymuje wodę w organizmie, co prowadzi do opuchlizny i obrzęków. Podobnie jest w sytuacji, kiedy spożywamy zbyt duże ilości alkoholu. Zatrzymanie wody w organizmie u kobiet może być spowodowane również zaburzeniami hormonalnymi, szczególnie w drugiej fazie cyklu miesiączkowego. Wówczas podnosi się poziom estrogenu w organizmie, który zatrzymuje wodę. Nie można również wykluczyć, że takie dolegliwości spowodowane są różnymi chorobami, na przykład niewydolnością serca, chorobami nerek oraz tarczycy. Dlatego regularne badania są bardzo ważne. 

Jaka dieta jest najlepsza na nadmiar wody w organizmie?

Warto zadbać o zdrową i zbilansowaną dietę. Dlatego najlepiej spożywać produkty, które bogate są w potas, na przykład pomidory, soja, rośliny strączkowe, ziemniaki, marchewkę, seler naciowy, a także morele, banany, pestki dyni i słonecznika, orzechy i awokado. Potas reguluje gospodarkę wodną w organizmie, można powiedzieć, że działa przeciwstawnie do sodu. Pamiętajmy, aby w naszej diecie znalazły się również produkty, które wspomagają pracę nerek, zatem działają moczopędnie. Taka grupa produktów nazywana jest naturalnymi diuretykami dla organizmu. Do grupy tej należy zaliczyć suszoną żurawinę, arbuzy, truskawki, karczochy, bakłażan, ogórek, owoce cytrusowe oraz szparagi. Warto również wprowadzić do diety antyoksydanty i witaminę C, którą bez problemu znajdziemy w aronii, granacie, borówkach, jagodach, brokułach czy papryce czerwonej. Dieta dla osób z nadmiarem wody w organizmie powinna zawierać również kaszę jaglaną, gryczaną, ryby, chudą wędlinę, twaróg odtłuszczony, groch, soczewicę i soję. Niezwykle ważne są również przyprawy takie jak: natka pietruszki, kminek, imbir, oregano.

Skuteczne metody, które pomogą rozwiązać problem

W przypadku takich dolegliwości, bardzo ważna jest dieta. Pomocny może okazać się catering dietetyczny Warszawa. W ofercie wielu z nich dostępna jest specjalna dieta, która pomaga właśnie w obniżeniu wody w organizmie. Taka dieta jest zbilansowana i zawiera dużą ilość białka, które doskonale wiąże wodę. Dodatkowo nie należy zapominać o spożywaniu co najmniej 2 litrów wody dziennie. Łączmy wodę naturalną z  ziołowymi lub zielonymi herbatami. Dodatkowo nie można zapomnieć o aktywności fizycznej, która pomoże pozbyć się nadmiaru wody. Bardzo skuteczną metodą jest także masaż limfatyczny, który pobudza krążenie krwi i limfy w organizmie. W ten sposób pozbywamy się szkodliwych toksyn.

Czego unikać, aby woda nie została zatrzymana w organizmie?

Aby uniknąć nadmiaru gromadzenia się wody organizmie, warto pamiętać o kilku zakazanych produktach, które spożywane w nadmiarze powodują właśnie obrzęk ciała. Przykładem takich składników jest sól, zatem unikajmy słonych orzeszków czy chipsów, a także dodawania zbyt dużej ilości soli do przygotowywanych potraw. Warto również zaopatrzyć się w sól o obniżonej zawartości sodu. Nie spożywajmy także żywności wysoko przetworzonej, która zawiera szkodliwe substancje, takie jak barwniki i konserwanty. W naszej diecie nie powinny również znajdować się napoje gazowane.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy