Biletomat nie działa w autobusie lub tramwaju? Jechać dalej? Co do zasady tak. Jednak nie każde zawieszenie urządzenia jest awarią.
Na sprawę zwrócił uwagę radny Marcin Hencz (KO).
"Niestety dość często spotykam się z sytuacją, w której pasażerowie nie są świadomi swoich praw w takiej sytuacji. Następuje dopytywanie podróżnych o odkupienie bilety, a czasem opuszczanie pojazdu. Chciałem prosić o umieszczenie w widocznym miejscu na biletomacie wyraźnej informacji, że w przypadku awarii podróżnym ma prawo kontynuować podróż. Mniejszym drukiem powinna pojawić się informacja, co jest utożsamiane z awarią, bo czasami zdarzają się sytuacje, kiedy system straci zasięg na zaledwie kilkadziesiąt sekund lub urządzenie się restartuje. Opisanie takiej prostej instrukcji postępowania utnie też możliwość do ewentualnych nieuzasadnionych odwołań u osób, które próbowały unikać opłaty"
- napisał radny w swojej interpelacji.
Nowe naklejki w tramwajach i autobusach MPK pojawią się na biletomatach
Jak informuje Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi, naklejki na biletomatach mają pojawić się pod koniec stycznia przyszłego roku.Awarie biletomatów wcale nie są takie rzadkie.
- Nie mogłam kupić biletu przez awarię biletomatu. Dostałam jednak mandat, bo gdy była kontrola urządzenia były sprawne. Tłumaczono mi, że system stracił zasięg. Teraz kupuję bilety wyłącznie w aplikacji i skanuję kody QR
- mówi Czytelniczka.
MPK podkreśla, że biletomaty są pod stałym nadzorem, zarówno samej spółki, jak i przede wszystkim operatora, który nimi zarządza.
- Warto zaznaczyć, że biletomaty są tylko jedną z możliwości uiszczenia opłaty za przejazd. Bilety można nabyć także w wielu punktach stacjonarnych, kilkudziesięciu biletomatach stacjonarnych, a także poprzez różne aplikacje mobilne
- informował TuŁódź Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.
W przypadku kontroli w pojeździe, w którym biletomat nie działa, bilet można kupić u kontrolera. Zapłacić można zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą. Problemy z biletomatami zgłaszać mailowo (biletomaty@mpk.lodz.pl) lub telefonicznie (infolinia: 42 638 90 20).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.