Postępy w budowie tunelu kolejowego pod Łodzią mieszkańcy mogą oglądać m.in. przy Łódzkim Domu Kultury od strony dworca Łódź Fabryczna, przy skrzyżowaniu al. Kościuszki z ul. Zieloną i Zachodnią oraz na Kozinach.
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią - gdzie są tarcze TBM Faustyna i TBM Katarzyna?
Prace są prowadzone także przy centrum handlowym Manufaktura – to właśnie w tych trzech lokalizacjach cały czas trwa budowa podziemnych przystanków kolejowych.
- W czasie zamknięcia skrzyżowania ul. Kościuszki i Zielonej postępuje budowa przystanku Śródmieście. Wykonawca usuwa kolizje z infrastrukturą podziemną, następnie przystąpi do budowy ścian szczelinowych i płyty stropowej pod ulicami. Na Polesiu po przejściu dużego TBM prowadzone są prace przygotowawcze do budowy płyty dennej. Na Kozinach kontynuowany jest wykop pod płytę denną i zbrojnie stropu na poziomie -2
- tłumaczy Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK S.A.
Spore prace trwają także przy ul. Kilińskiego, naprzeciw Bramy Miasta.
Trwa budowa nowych przystanków kolejowych pod Łodzią - Koziny, Polesie i Śródmieście
W pobliżu dworca Łódź Fabryczna trwa budowa nowych ścian szczelinowych.
- Przy Dworcu Fabrycznym usunięto większość kolizji z infrastrukturą podziemną. Obecnie przekładane są urządzenia teletechniczne. Trwają zaawansowane prace przygotowawcze pod budowę ścian szczelinowych dla przyszłej komory TBM
- dodaje.
Na przełom stycznia i lutego PKP PLK zapowiadają przeniesienie maszyny TBM na ul. Żniwną (odcinek pomiędzy Łódź Żabieniec i Łódź Kaliska).
- Po wydrążeniu drugiego jednotorowego tunelu mniejsza maszyna TBM jest demontowana. Następnie w częściach zostanie przeniesiona nad torami linii kolejowej do komory startowej na ul. Żniwnej. Te prace przeprowadzone zostaną w styczniu br. Po przeniesieniu TBM, opuszczeniu do komory i ponownym zmontowaniu rozpocznie się budowa trzeciego tunelu w kierunku przystanku Łódź Koziny. Początek drążenia zaplanowano na drugą połowę lutego br.
- mówi.
Przerwę w pracach ma obecnie duża tarcza TBM, która ruszy po wzmocnieniu kamienic na trasie drążenia.
- Duża tarcza TBM Katarzyna oczekuje w bloku postojowo-technicznym przy ul. Mielczarskiego. W grudniu 2023 r. po podpisaniu stosowanych dokumentów wykonawca rozpoczął prace przygotowawcze związane z wzmocnieniem podłoża gruntowego nad trasą tunelu w kierunku Łodzi Fabrycznej. Zabezpieczone zostały środki na wzmocnienia gruntów pod kamienicami.
- zaznacza.
Duża tarcza TBM Katarzyna w stronę skrzyżowania al. Kościuszki z Zieloną ma ruszyć w drugim kwartale 2024 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.