Amerykańska sieć fast food Wendy's, znana z charakterystycznych kwadratowych hamburgerów, ogłosiła plany wejścia na polski rynek. Obecnie firma prowadzi rozmowy z kandydatami na masterfranczyzobiorców i poszukuje chętnych do otwarcia restauracji.
Kandydaci na te stanowiska powinni posiadać bogate doświadczenie operacyjne i udokumentowaną historię dynamicznego rozwoju marek. Wendy's rozgląda się za osobami, które dobrze znają lokalny rynek.
Rozpoznawalność marki w Polsce
Pomimo braku fizycznej obecności Wendy’s w kraju, marka cieszy się już dużą rozpoznawalnością – aż 50 proc. Polaków zna Wendy’s, a 74 proc. deklaruje chęć odwiedzenia restauracji po jej otwarciu.
„Jestem zaskoczony poziomem znajomości marki Wendy’s w Polsce. Od początku było widać, że Polacy bardzo dobrze ją znają i cenią – wielu z nas jeździło do Stanów, gdzie Wendy’s jest jedną z ikon amerykańskich burgerowni” – mówił w rozmowie z portalem Wirtualna Polska Arkadiusz Słodkowski, członek rady nadzorczej PROFIT System, przedstawiciela Wendy’s w Polsce.
Jak dodał, już pierwsza informacja o możliwym wejściu Wendy’s do Polski, którą opublikował w mediach społecznościowych, wywołała ogromne poruszenie. „Muszę przyznać, że nie mamy żadnych problemów z pozyskiwaniem kandydatów do współpracy” – podkreślał Słodkowski.
Historia i specyfika Wendy's
Wendy's to sieć amerykańskich restauracji założona w stanie Ohio w 1969 r. przez Dave'a Thomasa, który nazwał restaurację na cześć swojej córki Melindy Lou (dla bliskich Wendy). Działa w ponad 30 państwach i posiada ponad 7,1 tys. lokali.
Sieć słynie z kwadratowych hamburgerów, frytek z solą morską i „The Frosty”, czyli mrożonego deseru mlecznego.
Konkurencja na rynku fast food
O tym, że Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla branży fast food, świadczą nie tylko plany Wendy's, lecz także rozwój marki Popeyes – amerykańskiego baru znanego ze smażonego kurczaka. W tym roku Popeyes otworzył już pięć nowych restauracji.
Jednak z zapowiedzi przedstawicieli firmy wynika, że Popeyes nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Do końca roku amerykańska spółka chce uruchomić ponad 20 nowych restauracji nad Wisłą.
Dodatkowo:
- Popeyes otworzył pierwszą restaurację z opcją drive-thru;
- Lokal ten znajduje się w Szczecinie przy ul. Struga.
Komentarze (0)