reklama
reklama

Kultowy, polski komunikator wraca po latach. Zagrozi liderom rynku?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Materiały Prasowe

Kultowy, polski komunikator wraca po latach. Zagrozi liderom rynku? - Zdjęcie główne

Polska kultowa aplikacja wraca na rynek. Zagrożenie WhatsAppa i Messengera | foto Materiały Prasowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Polska i światNiektóre marki, mimo upływu lat, wciąż wzbudzają emocje. Choć zniknęły z pierwszych stron serwisów technologicznych, dla milionów osób pozostają symbolem cyfrowych czasów młodości. Dziś jedna z nich ponownie staje do walki o użytkownika.
reklama

Gadu-Gadu to komunikator internetowy, który na początku XXI wieku zrewolucjonizował sposób, w jaki Polacy kontaktowali się online. Pierwsza wersja programu została udostępniona w 2000 roku, a jego twórcą był informatyk Łukasz Foltyn. Aplikacja, dzięki swojej prostocie, dostępności i intuicyjności, zdobyła błyskawiczną popularność wśród użytkowników internetu.

W szczytowym okresie – w 2011 roku – komunikator miał aż siedem milionów zarejestrowanych unikalnych użytkowników. Jednym z najbardziej symbolicznych momentów w historii GG było przyznanie numeru użytkownika 1980 byłemu prezydentowi Lechowi Wałęsie, co dodatkowo podkreśliło status aplikacji jako narodowego fenomenu.

reklama

Niezwykłym wydarzeniem w dziejach komunikatora była również jego obecność... w kosmosie. „Gadu-Gadu jako pierwszy komunikator miało też swoją premierę w orbicie okołoziemskiej. 2. czerwca 2008 roku w 30. rocznicę lotu pierwszego polskiego astronauty - Mirosława Hermaszewskiego - miała miejsce historyczna rozmowa między użytkownikami a astronautami z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej” – przypominają media branżowe.

W 2007 roku Łukasz Foltyn sprzedał wszystkie udziały w spółce, a komunikator zaczął przechodzić kolejne zmiany właścicielskie.

Nowy rozdział pod skrzydłami Findecom S.A.

Dziś właścicielem Gadu-Gadu jest firma Findecom S.A. z siedzibą w Koszalinie. Spółka zapowiada odważną ofensywę – chce nie tylko utrzymać obecność komunikatora na rynku, ale też znacznie ją rozbudować. Gadu-Gadu ma przejść transformację w rozbudowaną superaplikację pod nową nazwą GGapp. Projekt zakłada nie tylko rozwój funkcji tekstowego czatu, lecz także wdrożenie rozmów głosowych, wideopołączeń i opcji realizowania płatności.

reklama

„To marka, która wzbudza wiele emocji, sentymentu i nostalgii. Wychowały się na niej pokolenia Polaków” – powiedział Jarosław Rybus, rzecznik prasowy GG.

Co ważne, firma nie zamierza rezygnować z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej marki. „Z logotypu nie zniknie słoneczko, które kojarzy się z Gadu-Gadu” – dodał Rybus.

GG nadal żyje – stabilna baza użytkowników

Wbrew pozorom GG wciąż funkcjonuje i utrzymuje się w świadomości Polaków. Miesięcznie z komunikatora korzysta około 400 tysięcy użytkowników. Choć liczba ta jest znacznie niższa niż w czasach największej świetności, dla właściciela stanowi solidny punkt wyjścia do odbudowy pozycji na rynku.

reklama

Co więcej, według danych cytowanych przez android.com.pl, aż 91 procent użytkowników deklaruje znajomość marki Gadu-Gadu. Tak wysoki wynik wskazuje na głęboko zakorzenioną obecność komunikatora w polskiej kulturze cyfrowej.

Kierunek: Europa

Findecom S.A. planuje nie tylko rozwój GG w Polsce, ale również ekspansję na rynki Unii Europejskiej. Firma podkreśla, że europejskie pochodzenie aplikacji oraz zgodność z przepisami RODO to atuty, które mogą ułatwić wejście na zagraniczne rynki. W czasach rosnącego znaczenia prywatności użytkowników i sceptycyzmu wobec globalnych gigantów technologicznych, lokalne i bezpieczne alternatywy stają się coraz bardziej atrakcyjne.

reklama

Proces rebrandingu i budowy nowej tożsamości marki ma potrwać od dwóch do trzech lat. Twórcy GG liczą, że połączenie nostalgii z nowoczesnością pozwoli dotrzeć zarówno do dawnych użytkowników, jak i do młodszych odbiorców, którzy nigdy wcześniej nie korzystali z komunikatora.

Superaplikacja przyszłości

Nowa wersja GG, czyli GGapp, ma ambicję stać się superaplikacją – narzędziem, które będzie integrować codzienne aktywności użytkownika. Poza funkcjami komunikacyjnymi pojawić się mają także elementy pozwalające na obsługę płatności czy prowadzenie zintegrowanych rozmów audio i wideo. To podejście, które wpisuje się w globalny trend tworzenia wielofunkcyjnych platform (jak np. WeChat w Chinach).

Z jednej strony GG stawia na kontynuację tradycji, z drugiej – chce wyjść naprzeciw nowym oczekiwaniom. Planowana transformacja to nie tylko zmiana technologiczna, ale również kulturowa i biznesowa.

Wyzwania i szanse

GG wraca na rynek w trudnym momencie. Komunikatory takie jak Messenger, WhatsApp czy Signal zdominowały światowe rynki. Użytkownicy oczekują dziś od aplikacji nie tylko stabilności, ale także zaawansowanych funkcji, szybkości działania i bezpieczeństwa danych.

Zespół GG zdaje sobie sprawę z tych wyzwań. Właśnie dlatego nacisk kładzie na nowoczesność i funkcjonalność, nie rezygnując jednocześnie z dziedzictwa marki.

Aby osiągnąć sukces, GGapp musi być:

  • intuicyjna i estetyczna,
  • szybka i bezpieczna,
  • zgodna z przepisami UE,
  • atrakcyjna dla młodych użytkowników.

Czy uda się połączyć dawny sentyment z wymogami współczesności? Czas pokaże. Jedno jest pewne – Gadu-Gadu nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
logo