Po Łodzi jeszcze wolniej? Ograniczenie prędkości do 30 km/h
- PE postawił sobie za cel osiągnięcie zerowej liczby ofiar śmiertelnych na drogach Unii Europejskiej do 2050 r. Rozważa wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h w terenie zabudowanym i zerową tolerancję dla nietrzeźwych kierowców. Powodują oni 25 proc. wszystkich śmiertelnych wypadków - informuje RMF 24.
W ub.r. w Polsce poza śmiercią 2.491 osób wypadki spowodowały rany u ok. 26.500 osób, w tym ciężkie i 8.800 osób. Na tle innych krajów Unii wypadamy fatalnie.
Czy ograniczenie prędkości aż do 30 km/h spowoduje, że do tragedii będzie dochodziło znacznie rzadziej? Sceptycy uważają, że tak znaczne ograniczenie spowoduje - zwłaszcza w godzinach szczytu - gigantyczne korki w centrach wielu miast, nie tylko tych wielkich.
Z drugiej strony z analiz wynika, że jeżeli auto uderzy w pieszego z prędkością 30 km/godz., ryzyko śmierci wynosi 5 proc., ale gdy prędkość wynosi 50 km/godz. to ryzyko wzrasta aż do 50 proc.
Projekt rezolucji przyjęto w środę 615 głosami za, przy 24 przeciw i 48 wstrzymujących się.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.