reklama
reklama

Szukasz dyżurującej apteki? Nie wiesz, gdzie w święta szukać pomocy z chorym dzieckiem? Podpowiadamy [SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: pixabay

Szukasz dyżurującej apteki? Nie wiesz, gdzie w święta szukać pomocy z chorym dzieckiem? Podpowiadamy [SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY] - Zdjęcie główne

Co zrobić, jeśli nasza apteka lub przychodnia są zamknięte, a my potrzebujemy pomocy? | foto pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Polska i świat Którzy rodzice nie byli w takiej sytuacji: dziecko zachorowało akurat w święta albo w innym czasie, kiedy przychodnie i apteki są zamknięte? Co wtedy robić, gdzie szukać pomocy? Podpowiadamy. Zapamiętajcie, te informacje naprawdę mogą się przydać.
reklama

Nie od dziś wiadomo, że choroby przychodzą w najmniej oczekiwanym momencie - dzieci gorączkują, kiedy w domu brakuje paracetamolu albo kiedy przychodnie są już nieczynne. Co zrobić w takich sytuacjach? Przede wszystkim skorzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta. Znając jej numer, będziemy mogli również dowiedzieć się, do której apteki w naszym mieście powinniśmy się udać, aby zrealizować receptę i nie odejść z kwitkiem. 

Telefoniczna Informacja Pacjenta: gdzie jest otwarta apteka i najbliższy szpital 

Telefoniczna Informacja Pacjenta to infolinia dla pacjentów czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, także w święta. Konsultanci udzielają informacji w kilku językach: polskim, ukraińskim, angielskim i rosyjskim. Mimo że jest bardzo pomocna w zdrowotnych sytuacjach kryzysowych, wciąż niewiele osób o niej wie. Bardzo istotną informacją jest również fakt, że dzwoniąc w godzinach 8:00-18:00 można również zdobyć informacje o prawach pacjenta od specjalistów Biura Rzecznika Praw Pacjenta. 

Konsultanci, którzy obsługują linię TIP pomagają w kilku istotnych kwestiach, o których naprawdę warto wiedzie. Podpowiedzą nam, jeżeli zapytamy:

  • gdzie jest najbliższa placówka medyczna: poradnia lekarza rodzinnego (POZ), pomoc medyczną w nocy (między godzinami 18:00–8:00 rano następnego dnia) lub szpital;
  • gdzie jest najbliższa apteka;
  • jak postępować przy zakażeniu koronawirusem;
  • dlaczego warto wyrobić EKUZ i jak to zrobić;
  • jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego;
  • jak otrzymać skierowanie na test pod kątem zakażenia wirusem SARS-CoV-2;
  • jak zapisać się na szczepienie przeciwko COVID-19;
  • z jakich programów profilaktycznych NFZ możemy skorzystać.
 

Telefoniczna Informacja Pacjenta. Zobacz, jak się połączyć z konsultantem 

Osoby, które chciałby porozmawiać z konsultantem TIP mają wyboru aż sześć ścieżek kontaktu. Każdy może wybrać ten, który mu najbardziej odpowiada. Warto zapamiętać podane numery lub zapisać je w widocznym miejscu, by w razie potrzeby móc natychmiast skorzystać. Powinniśmy również wiedzieć, że istnieje opcja zamówienia połączenie z konsultantem w innym terminie. Możemy z niej skorzystać, jeżeli nasze pytanie nie należy do pilnych. W takim przypadku powinniśmy oczekiwać telefonu zwrotnego od pracownika infolinii. 

Z konsultantem TIP możemy skontaktować się:

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama