Wszystko wskazuje na to, że problem jest poważny i może stanowić realne zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowców i otoczenia.
Wadliwy rozrusznik jako źródło ryzyka
Podstawą całego zamieszania jest rozrusznik. To on odpowiada za uruchomienie silnika. W przypadku pojazdów wyprodukowanych od września 2015 roku do września 2021 roku wykryto, że do podzespołu może dostawać się woda. Skutkiem jest korozja, a ta prowadzi do zwarcia i przegrzania. Rezultat bywa różny – od problemów z odpalaniem auta po pożar pojazdu.
Eksperci ostrzegają, że to nie jest drobna awaria, którą można zbagatelizować. To wada mogąca spowodować poważne straty materialne i zagrożenie życia.
Producent przyznał, że problem dotyczy około 300 tysięcy egzemplarzy. Lista obejmuje modele z popularnych serii 1, 2, 3, 4 i 5, sportowego Z4 oraz SUV-y X3 i X4. Wszystkie zostały wyprodukowane w okresie od 28 września 2015 roku do 7 września 2021 roku.
Skala akcji sprawia, że serwisy muszą przygotować się na ogromne zainteresowanie i długie kolejki.
Właściciele otrzymają wezwania listowne
Producent ogłosił, że właściciele wadliwych aut dostaną listy z zaproszeniem na wizytę w serwisie. Tam przeprowadzona zostanie bezpłatna naprawa. Kierowcy nie poniosą żadnych kosztów. – Każdy samochód objęty akcją zostanie dokładnie sprawdzony i naprawiony – zapewniają przedstawiciele producenta.
Do czasu naprawy kierowcy powinni parkować auta z dala od budynków i konstrukcji. – To minimalizuje ryzyko rozprzestrzenienia się ognia, jeśli doszłoby do pożaru – zaznaczono w komunikatach.
Takie ostrzeżenie jasno pokazuje, że producent podchodzi do problemu bardzo poważnie.
Pozycja marki w Polsce – nie najczęściej wybierana, ale lider premium
Na polskich drogach wciąż najwięcej jest Toyot, Škód i Volkswagenów. Jednak w segmencie premium liderem od lat pozostaje omawiana marka. W 2024 roku była numerem jeden pod względem rejestracji, wyprzedzając Audi i Mercedesa.
Największym zainteresowaniem Polaków cieszyły się w ubiegłym roku modele serii 3, serii 5 i SUV X5.
Kim są użytkownicy tej marki?
Statystyki pokazują, że to marka chętnie wybierana przez młodych mężczyzn. Średni wiek kierowcy to poniżej 30 lat – o cztery lata mniej niż przeciętnego kierowcy w Polsce. To najmłodsza grupa użytkowników spośród wszystkich marek. Kobiety stanowią tylko 16 proc. posiadaczy.
Co ciekawe, ponad 30 proc. samochodów tej marki na polskich drogach to auta w wieku 16–20 lat. Prawie tyle samo ma od 11 do 15 lat. Ponad dwudziestoletnich jest 14,5 proc., a najmłodsze (do 10 lat) to zaledwie 22,8 proc.
Marka, która znalazła się w centrum uwagi
Mimo ogromnego problemu technicznego marka nadal pozostaje symbolem sportowych emocji i prestiżu. Teraz jednak musi zmierzyć się z jednym z największych logistycznych wyzwań ostatnich lat.
Tą marką jest BMW.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.