O budowie tunelu kolejowego zrobiło się w ostatnim czasie głośno z powodu problemów na al. Włókniarzy. Doszło wtedy do kilkudniowych utrudnień nie tylko dla kierowców, ale także podróżnych MPK Łódź. W trakcie prac na al. Włókniarzy doszło także do wycieku piany technologicznej, która zablokowała ruch tramwajów.
- Sytuacja ustabilizuje się w momencie przejścia tarczy poza strefę wypływu mieszanki, czyli po ułożeniu elementów (ringów) obudowy tunelu w rejonie kanalizacji deszczowej. Wykonawca dąży do jak najszybszego wykonania tych prac. Po oczyszczeniu torowiska i zabezpieczeniu linii tramwajowej zostanie przywrócony ruch tramwajowy.
- informował 7 lipca Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK.
Utrudnienia dla kierowców na ul. Włókniarzy skończyły się 7 lipca, a tramwaje wróciły dwa dni później.
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią
Dziś, 24 lipca po utrudnieniach śladu już nie ma, a jak informuje PKP PLK tarcza jest już nieco dalej niż pod al. Włókniarzy.
- TBM Faustyna obecnie znajduje się pod ogródkami działkowymi „Nad Łódką”. Sukcesywnie przesuwa się w kierunku komory na ul. Startowej. Tam, za pomocą dźwigów, zostanie przeniesiona na drugą stronę torów do komory startowej na ul. Żniwnej i następnie ruszy ponownie w stronę Kozin
- informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wciąż nie wiadomo jednak kiedy rozpocznie się drążenie tunelu tarczą „Katarzyna” pod ulicami Mielczarskiego, Legionów, Próchnika, 1 Maja, Więckowskiego i Gdańska do przystanku Łódź Śródmieście.
- TBM Katarzyna niebawem rozpocznie drążenie w kierunku podziemnej komory, tj. blok postojowo-serwisowy dla TBM, zlokalizowanej w okolicy ul. Mielczarskiego. Tam będzie miała postój przed rozpoczęciem drążenia w kierunku przystanku Śródmieście.
- czytamy w komunikacie PKP PLK.
Podano również trzy lokalizację, w których rozpoczęto prace wzmacniające.
- Rozpoczęto wzmacnianie gruntu i budynków na trasie budowanego tunelu dwutorowego z Polesia w kierunku przystanku Łódź Śródmieście pod adresami ul. Mielczarskiego 23, 25 oraz 28/30.
- informuje spółka.
Wzmacnianie kolejnych budynków będzie prowadzone podczas po wytypowaniu kolejnych lokalizacji.
PKP PLK informuje o postępach przy budowie tunelu kolejowego w Łodzi.
Spółka zaznacza, że prace są wykonywane także w innych kluczowych dla budowy tunelu miejscach.
- Na Kozinach, po przejściu TBM Faustyny, rozpoczęto rozbiórkę elementów konstrukcji, które posłużyły do przeciągania tarczy przez przystanek. Trwają prace przy wykonywaniu elementów pionowych na poziomie -2 oraz wykopie podstropowym do poziomu -3. W południowej części przystanku widać już szyby klatek schodowych.
- informuje PKP PLK.
Na Polesiu została wykonana obudowa przystanku ze ścian szczelinowych, płyty na poziomach 0, -1 i -2 oraz wykop podstropowy przy poziomie -3.
- Na przystanku Śródmieście kończą się prace przy budowie pierwszej części stropu 0. Na ul. Wólczańskiej, która częściowo przejmie ruch pojazdów po zamknięciu ul. Kościuszki i Zachodniej ułożono jest asfalt i wykonano oznakowanie. Zmiana organizacji ruchu w uzgodnieniu ze służbami miejskimi, które w tym czasie zakończą swoje inwestycje w tym rejonie, planowana jest pod koniec sierpnia.
- czytamy w komunikacie spółki.
Koniec inwestycji planowany jest na grudzień 2024 r. Pierwsze pociągi mają pojechać rok później.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.