Tunel Łódź. Trzy nowe przystanki na mapie Łodzi
Na budowie podziemnej linii kolejowej Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec powstają 3 podziemne przystanki: Łódź Polesie, Łódź Śródmieście oraz Łódź Koziny.!reklama!
Najbardziej zaawansowane są roboty przy przystanku Łódź Polesie (w rejonie ulic Ogrodowej i Karskiego). Budowane są ściany szczelinowe oraz górna płyta stropowa. W ten sposób powstaje konstrukcja zabezpieczająca 30 m wykop. Wzmacniany jest grunt w miejscach, przez które będzie przechodziła maszyna TBM Katarzyna. Równolegle usuwane są kolizje z infrastrukturą zewnętrzną. Następnie metodą podstropową budowane będą płyty: pośrednia i denna.
Na przystanku Łódź Śródmieście (w rejonie skrzyżowania ul. Zielonej z ul. Zachodnią i al. Kościuszki) Wykonawca przygotowuje teren budowy. Rozbierane są obiekty, które znajdują się na obszarze przyszłego przystanku. Wzmocnione zostały konstrukcje dwóch sąsiednich budynków przy ul. Zielonej i Al. Kościuszki. Przekładane są sieci zewnętrznych operatorów. Po przygotowaniu i zabezpieczeniu terenu rozpoczną się prace związane z wykonywaniem ścian szczelinowych przystanku.
Trzeci przystanek Łódź Koziny zostanie wybudowany przy zbiegu al. Włókniarzy i ul. Drewnowskiej, w miejscu rozgałęzienia tuneli jednotorowych: dwóch w stronę stacji Łódź Kaliska i dwóch w stronę stacji Łódź Żabieniec. Od czerwca postępuje budowa komory odgałęźnej, w której będą perony trzeciego przystanku. Ciężki sprzęt przygotowuje teren. Następnie powstaną ściany szczelinowe, które zabezpieczą wykop.
Budowa tuneli postępuje. Wydrążono już blisko 350 metrów tuneli
Katarzyna, czyli maszyna TBM z tarczą o średnicy ponad 13 metrów, drąży dwutorowy tunel od ulicy Stolarskiej do stacji Łódź Fabryczna. Maszyna wykonała ok. 70 metrów tunelu. Pokonała soczewkę wodną, która wpłynęła na tempo prac.Z kolei Faustyna, czyli TBM o średnicy ok. 8,5 m, buduje w rejonu ul. Długosza pierwszy z 4 jednotorowych tuneli, które połączą tunel główny ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Faustyna pokonała już pod ziemią ponad 275 metrów.
Tunel Łódź. Pierwsi mieszkańcy musieli opuścić swoje mieszkania
Już na etapie przygotowań do budowy wykonawca przeprowadził ocenę stanu technicznego ponad 330 budynków zlokalizowanych na trasie podziemnej linii kolejowej Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Stan budynków jest na bieżąco monitorowany przez wykonawcę.W związku z budową przeprowadzono pierwsze relokacje mieszkańców. W ostatnim etapie, gdy maszyna pracowała pod ul. Zana, miejsce zamieszkania na kilka dni zmieniło kilkanaście rodzin, którym na czas przejścia maszyny pod ich domami zapewniony został pobyt w hotelach i hostelach. Mieszkania mają być na ten czas zabezpieczone, a domy objęte całodobowym nadzorem.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.