reklama
reklama

Co dalej z wiaduktem na ul. Przybyszewskiego? Lepiej nie będzie długo

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Co dalej z wiaduktem na ul. Przybyszewskiego? Lepiej nie będzie długo - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźDrastyczne środki ostrożności w związku z fatalnym stanem technicznym obiektu wprowadzono na wiadukcie przy ul. Przybyszewskiego w Łodzi. Z 30 czerwca wycofano ruch autobusów, utrudnienia potrwają minimum 2,5 roku.
reklama

Fatalny stan techniczny wiaduktu biegnącego nad torowiskiem ulicą Przybyszewskiego w Łodzi, zmusił władze miasta do wycofania z ruchu na tym odcinku pojazdów autobusowych.

Minimum 2,5 roku
Autobusy kursowały po wiadukcie do końca czerwca br., na tyle bowiem pozwalały ekspertyzy, przeprowadzone jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Zastosowane przez władze Łodzi środki ostrożności powodują poważne zmiany w komunikacji miejskiej i tym samym utrudnienia dla mieszkańców. Sytuacja może się poprawić za 2,5 roku, gdy miasto uzyska unijną dotację na budowę zupełnie nowego wiaduktu na tym odcinku ulicy Przybyszewskiego.  

Ze względu na stan techniczny wiaduktu musieliśmy wprowadzić poważne zmiany w kursowaniu linii autobusowej 96. Zostanie ona podzielona na dwie części – tłumaczy wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Maciej Sobieraj.

reklama

Zmiany w kursowaniu autobusów
Obecnie autobus linii 96A jedzie z Janowa w kierunku skrzyżowania ulic Przybyszewskiego z Lodową, bez zmian. Aby jednak uniknąć wjazdu na wiadukt, autobus skręci w ul. Lodową w prawo i następnie przez ul. Widzewską i Al. Piłsudskiego pojedzie do Al. Śmigłego-Rydza, gdzie wróci na swoją normalną trasę w kierunku Teofilowa. Natomiast linia 96B, jadąc od Teofilowa, przed wiaduktem skręci w Niciarnianą i trasę zakończy na pętli Widzew Stadion.

Na Janów autobusy mają dojeżdżać co kwadrans. Niestety skutki uboczne wprowadzonych zmian odczują też pasażerowie linii 80, która z ulic Przybyszewskiego i Niciarnianej zostanie skierowana na ulice Puszkina, Rokicińską i Al. Piłsudskiego. Wycofany jest autobus 64A z wjazdu kieszeniowego w Chmielowskiego.

reklama

Ruch indywidualny utrzymany
Kierowcy samochodów osobowych, póki co, mogą być spokojni o możliwość wjazdu na wiadukt ul. Przybyszewskiego. Co kwartał odbywają się kolejne przeglądy konstrukcji mostu. Zarząd Inwestycji Miejskich jest na etapie wyboru wykonawcy następnych ekspertyz.

Na przełomie lipca i sierpnia przyniosą one dokładną wiedzę o stanie wiaduktu. Liczymy, że wiadukt nadal będzie mógł być użytkowany, także przez autobusy, do czasu wybudowaniu nowego obiektu – przewiduje Sobieraj.

Autobusy i tramwaje jednym pasem?
Do czasu rozpoczęcia prac budowlanych nowego wiaduktu, ruch komunikacji autobusowej mógłby zostać przywrócony na most poprzez skierowanie autobusów pasem, którym obecnie poruszają się tylko tramwaje. Okazuje się, że ta część konstrukcji wiaduktu jest w relatywnie najlepszym stanie technicznym.

reklama

Nie ma wykonawcy
Rozwiązanie poprowadzenia wiaduktem autobusów wzdłuż torowiska tramwajowego, rekomendowane przez władze Łodzi, wymaga wpierw technicznego przystosowania przyszłej drogi łączącej tory z buspasem. Niestety, mimo dwukrotnie rozpisanych na to zadanie postępowań przez ZIM, dotąd nie zgłosił się żaden potencjalny wykonawca. Obecnie rozważa się też poprowadzenie alternatywnej drogi, której projekt ZIM ma przygotować do 30 września.

W oczekiwaniu na środki 
Miasto zyskałoby wtedy czas na złożenie wniosku o dofinansowanie przebudowy wiaduktu z przyległymi fragmentami torowiska w ramach funduszy unijnych. Jak wynika z planów, torowisko ma stanowić kontynuację pasa autobusowo-tramwajowego, oddanego do użytku w 2013 r.

Wokół nowego wiaduktu
Dolny poziom nowego wiaduktu, przy torach, ma zyskać węzeł komunikacyjny, zintegrowany z planowanym tam przystankiem połączeń kolejowych Łódź-Zarzew. Powstaną w tym miejscu również parkingi „Parkuj i Jedź”.

reklama

W ramach tego samego projektu, finansowanego ze środków unijnych, ZIM planuje również przebudowę pętli tramwajowej przy Cmentarzu Zarzew. Obiekt nie był remontowany od chwili uruchomienia (razem z wiaduktem). Remontowi ma być poddany również fragment ulicy Przybyszewskiego, na odcinku ulic Kilińskiego – Piotrkowska.

Pod górę z wiaduktem
Pierwotnie władze Łodzi planowały przeprowadzić całość inwestycji w ramach projektu „Tramwaj dla Łodzi”. Jak się okazało, decyzją Centrum Unijnych Projektów Transportowych to zadanie skreślono z listy składowych inwestycji.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama