Reklama

Reklama

Co trzeci Polak kupi prezenty w internecie

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

Co trzeci Polak kupi prezenty w internecie - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Chociaż to w sklepach stacjonarnych zostawimy większość pieniędzy przeznaczonych na świątecze zakupy, udział tych, kótre realizowane są online rośnie co roku o ok. 5 proc.

Co trzeci Polak kupi prezenty w internecie

Choć to w sklepach stacjonarnych wydamy większość świątecznych budżetów, udział zakupów online rośnie co roku o ok. 5 proc. – wynika z badania Deloitte nt. gwiazdkowych wydatków. Co trzeci badany ma zamiar kupić prezenty przez internet, płacąc głównie kartą, czy cyfrowymi portfelami. W tym roku padną prawodpodobnie kolejne rekordy transakcyjne, co pokazał już ruch w e-sklepach podczas Black Friday. W systemie Paybynet średnia płatność wynosiła tego dnia 225 zł, czyli aż o 19 proc. więcej niż w październiku, zaś łączna wartość transakcji była prawie o połowę większa niż przed rokiem.

–  W 2018 roku w Black Friday wzięło udział 59 proc. Polaków, natomiast w tym roku szacuje, że ta liczba dobiła już do 68 proc. Szacuje się, że wydaliśmy w ciągu tego dnia ponad 2 mld zł. To przekłada się również na dane z naszego systemu płatności internetowych Paybynet, ponieważ średnia wartość koszyka wynosiła ponad 225 zł i była ona wyższa o 19 proc. niż w przypadku innych dni, które poprzedzały okres gorących wyprzedaży [189 zł – red.] – mówi agencji Newseria Biznes Przemysław Soboń, dyrektor linii biznesowej płatności internetowe w Krajowej Izbie Rozliczeniowej.

Z danych platformy Picodi wynika, że w czarnopiątkowych wyprzedażach zdecydowanie przodują kobiety – aż 77 proc. deklarowało, że skorzysta z niższych cen (przy 65 proc. mężczyzn). Choć panie kupują nieco więcej niż panowie (odpowiednio 3,9 i 3,4 produktów), to mężczyźni wydają jednak w Black Friday dwukrotnie więcej niż kobiety. Przeciętna Polka jest gotowa wydać 476 zł, natomiast Polak – 877 zł. Wynika to głównie z rodzaju zakupów. Mężczyźni chętniej kupują elektronikę, natomiast kobiety – odzież i buty.

– Black Friday to nie jest jedyna okazja do tego, abyśmy mogli dokonać zakupów na preferencyjnych warunkach cenowych. Obecnie sprzedawcy oferują swoje produkty już często dzień czy dwa dni przed umownym Czarnym Piątkiem i trwają one przeważnie kilka dni. Mamy również Cyber Monday, a potem również dodatkowe wyprzedaże, które związane są z okresem przedświątecznym – zauważa Przemysław Soboń.

W ubiegłym roku promocje, które związane były z Czarnym Piątkiem zdecydowanie bardziej zachęcały Polaków do zakupów niż przeceny oferowane w Cyber Monday. W czasie wyprzedażowego poniedziałku wydaliśmy wówczas średnio 160 zł, w tym roku 208 zł – to wzrost o 30 proc.

Analitycy Picodi wskazują, że choć piątkowa wyprzedaż nie jest przecież jedyną listopadową promocją (wyprzedaże 11 listopada, czyli Dzień Singla), to wśród osób, które miały zamiar z nich skorzystać, 86 proc. wskazało na Black Friday. Prawie połowa badanych (47 proc.) zakupy podczas piątkowej wyprzedaży robi przez internet.

– Obecna technologia pozwala na przygotowanie systemów płatności na bardzo dużą wydajność klientów. Wszyscy operatorzy, którzy oferują takie rozwiązanie na rynku, nauczeni doświadczeniem lat poprzednich, są przygotowani na takie sytuacje. Dziś obsługa tak dużego ruchu nie stanowi najmniejszego problemu dla tak wydajnych systemów informatycznych, jakie posiadamy – mówi Soboń.

Z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że 62 proc. internautów kupuje online. To o całe 6 pkt proc. więcej niż jeszcze w 2018 roku. Jako zalety e-zakupów Polacy wskazują najczęściej: możliwość kupowania w każdym momencie (75 proc.), brak konieczności jechania do sklepu (72 proc.) oraz nieograniczony czas wyboru (68 proc.). Według internautów e-sklepy stwarzają znacznie większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne. E-zakupy są także wygodniejsze, łatwiejsze i często tańsze.

– Wartość rynku e-commerce szacuje się na ok. 51 mld zł, a liczbę osób korzystających z różnych zakupów na ponad 28 mln. Płatności nie dokonujemy już wyłącznie przez stronę internetową, kupujemy również przez aplikacje na naszych smartfonach, media społecznościowe. Przekłada się to również na wzrost liczby transakcji. Porównując rok 2018 do 2019, liczba transakcji w systemie Paybynet wzrosła o ponad 28 proc., natomiast ich wartość o ponad 44 proc. – wylicza Przemysław Soboń.

Paybynet jest systemem płatności internetowych dostępnym 24 godziny na dobę, dzięki któremu płatności przekazywane są bezpośrednio z konta klienta na konto e-sklepu.


Źródło: Newseria.pl

A jakie plany mają łodzianie? Czy nadal są dość ostrożni przy zakupach w internecie? Przypomnijmy, że w badaniu Picodi z 2017 roku, niecałe 50% mieszkańców naszego miasta wydawało w trakcie zakupów internetowych co najwyżej kilkadziesiąt złotych miesięcznie, a ¾ łodzian spędzało na tego rodzaju aktywności niecałą godzinę w tygodniu. Plasowało nas to w środku stawki przebadanych miast.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy