Koniec trasy wielkiej tarczy
Tuż przy dworcu Łódź Fabryczna zakończy swój bieg maszyna drążąca TBM Katarzyna, a tunel połączy się bezpośrednio z dworcem Łódź Fabryczna. Cztery koparki intensywnie pracują nad wydobyciem około 100 tysięcy metrów sześciennych gruntu. To tyle, ile by było potrzeba, by zasypać 40 stadionów olimpijskich.
- Dalej będzie już tylko rozjazdowa, skąd pociągi z tunelu skierują się na poszczególne perony podziemnego dworca. Długość całej komory przekracza 170 metrów, szerokość wynosi około 40 metrów, a głębokość sięga 27 metrów. Jej zachodnia część, od strony ul. Sienkiewicza, stanowi miejsce zakończenia pracy TBM Katarzyna. Obiekt jest już częściowo wykonany. Widać m.in. ściany, strop i prowadzone są prace ziemne.
- mówi Piotr Grabowski, rzecznik prasowy PBDiM.
Katarzyna drąży do spotkania
Od strony ul. Kilińskiego trwa z kolei odkopywanie ściany oddzielającej tunel od przestrzeni dworca. Jej przebicie będzie symbolicznym i technicznym połączeniem obu obiektów.
Zakończono już budowę ścian szczelinowych oraz wszystkich elementów konstrukcyjnych, takich jak barety kotwiące i słupobarety. W komorze odbiorczej gotowy jest strop na poziomie 0 i trwa wykop do poziomu -1.
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią to jedno z najważniejszych przedsięwzięć infrastrukturalnych w regionie. Inwestorem projektu o wartości przekraczającej 2 miliardy złotych jest PKP PLK S.A., a wykonawcą Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.