reklama
reklama

Czterdzieści wywrotek dziennie. Powstaje komora Fabryczna - kluczowe ogniwo tunelu pod Łodzią

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: PBDiM/UMŁ

Czterdzieści wywrotek dziennie. Powstaje komora Fabryczna - kluczowe ogniwo tunelu pod Łodzią - Zdjęcie główne

Widok komory od strony dworca fabrycznego | foto PBDiM/UMŁ

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźPełną parą ruszyły prace na placu budowy pomiędzy ulicami Sienkiewicza i Kilińskiego. Z gigantycznej dziury 40 razy dziennie wyjeżdżają ciężarówki załadowane ziemią. To znak, że komora Fabryczna, ostatni i kluczowy odcinek tunelu średnicowego pod Łodzią, szybko nabiera kształtów. Dokładnie w tym miejscu tarcza Katarzyna zakończy swoją podziemną misję. Później zostanie wyciągnięta na powierzchnię.
reklama

Koniec trasy wielkiej tarczy

Tuż przy dworcu Łódź Fabryczna zakończy swój bieg maszyna drążąca TBM Katarzyna, a tunel połączy się bezpośrednio z dworcem Łódź Fabryczna. Cztery koparki intensywnie pracują nad wydobyciem około 100 tysięcy metrów sześciennych gruntu. To tyle, ile by było potrzeba, by zasypać 40 stadionów olimpijskich.

- Dalej będzie już tylko rozjazdowa, skąd pociągi z tunelu skierują się na poszczególne perony podziemnego dworca. Długość całej komory przekracza 170 metrów, szerokość wynosi około 40 metrów, a głębokość sięga 27 metrów. Jej zachodnia część, od strony ul. Sienkiewicza, stanowi miejsce zakończenia pracy TBM Katarzyna. Obiekt jest już częściowo wykonany. Widać m.in. ściany, strop i prowadzone są prace ziemne.

reklama

- mówi Piotr Grabowski, rzecznik prasowy PBDiM.

Katarzyna drąży do spotkania

Od strony ul. Kilińskiego trwa z kolei odkopywanie ściany oddzielającej tunel od przestrzeni dworca. Jej przebicie będzie symbolicznym i technicznym połączeniem obu obiektów.

Zakończono już budowę ścian szczelinowych oraz wszystkich elementów konstrukcyjnych, takich jak barety kotwiące i słupobarety. W komorze odbiorczej gotowy jest strop na poziomie 0 i trwa wykop do poziomu -1.

Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią to jedno z najważniejszych przedsięwzięć infrastrukturalnych w regionie. Inwestorem projektu o wartości przekraczającej 2 miliardy złotych jest PKP PLK S.A., a wykonawcą Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.

reklama

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo