reklama
reklama

Gadżety na 600. urodziny Łodzi są "łódzkie" tylko z nazwy? „Dostaliśmy produkt designopodobny rodem z festiwalu disco polo”

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźBluzy, puzzle, torby, a nawet herbata. To tylko kilka, z przygotowanych na tegoroczne urodziny Łodzi, gadżetów. Wśród łodzian pojawiło się jednak pytanie, czy zielono-czarne pamiątki, są rzeczywiście łódzkie?
reklama

O 600. urodzinach Łodzi jest głośno, od kiedy tylko rozpoczęto przygotowania do imprezy. Najpierw wiele kontrowersji budziły kolory, jakie mają być przewodnie podczas tegorocznych urodzin. Choć łódzkimi kolorami jest pomarańcz i czerwień, pamiątki są jasnozielono-czarne.

- Mnie bardzo smuci dobór kolorystyczny. Totalnie z czapy - niby ma być nowoczesny i krzyczeć jak kamizelka odblaskowa... dodatkowo, mam wrażenie, że analizy zostały pominięte - gdyby nie jasny napis "600 lat" i "Łódź" odbiorca absolutnie nie miałby skojarzeń. Szata graficzna jest bardzo nieintuicyjna i zwyczajnie mi szkoda, szczególnie, że sama zajmuję się identyfikacją wizualną

- komentuje pani Anna.

Oprócz tego, że nie mamy łódzkich kolorów, to wielu komentujących zwraca uwagę, że nie nawiązują także do tradycji Łodzi. A same projekty są jakby wyjęte z gotowych wzorów.

reklama

- Ej no, fajne ikonki ze stoka, czego chcieć więcej

- pisze jeden z komentujących.

Wśród pamiątek znajdziemy m.in. koszulki, torby, słodycze, kawę, herbatę, a także puzzle, zegar czy zapach do samochodu.

Gadżety na 600. urodziny Łodzi – hit czy kit?

Urodzinowe produkty są dostępne m.in. w łódzkim Orientarium i Informacji Turystycznej przy Piotrkowskiej 28. Gadżety możemy kupić także przez stronę internetową, z której dowiadujemy się, że przy produkcji nie zapomniano o łódzkich nawiązaniach.

- W ofercie designerskie torby, koszulki, czapki, plecaki i skarpetki z motywami podkreślającymi charakter miasta. Ponadto poduszki, notesy, plakaty, kubki z typowo łódzkimi akcentami i w ciekawej odsłonie, które sprawdzą się jako prezent lub jako pamiątka po podróży. Estetyka nawiązuje do temperamentu Łodzi, miasta otwartego, kreatywnego i przyjaznego

reklama

- czytamy na stronie ilovelodz.pl

O urodzinowych gadżetów i pamiątkach napisał na swoim profilu, Kosma Nykiel. Podkreśla on, że tak okrągła rocznica, jak 600. lecie, powinna być tym bardziej istotna przy ich projektowaniu.

- Dla mnie jako łodzianina z krwi i kości 600. lecie miasta to bardzo ważna rocznica i powód do dumy. Nie ukrywam, że chciałbym mieć jakąś fajną i ładną pamiątkę z tej okazji

- pisze Kosma Nykiel, autor bloga Kosmografie.

Łódzki urbanista zwraca uwagę, że mamy w Łodzi wiele firm, które tworzą godne podziwu gadżety, nie tylko z okazji urodzin.

- Trochę nie dowierzam, że w mieście, w którym tworzyło tylu świetnych artystów i artystek awangardowych - Kobro, Strzemiński czy Hiller i skąd jest tyle współczesnych polskich ikon designu - jak Gouda Works, Pan Tu Nie Stał czy Fajne Chłopaki, gdzie mamy całkiem niezłą ASP i największy festiwal designu w kraju, dostaliśmy produkt designopodobny rodem z festiwalu disco polo. Trudno tu znaleźć jakiekolwiek nawiązanie do tożsamości miasta, co w przypadku 600. urodzin Łodzi powinno być kluczowe

reklama

- mówi Kosma Nykiel.

Spytaliśmy Łódzką Organizację Turystyczną, czy rzeczywiście dostępne już w sprzedaży gadżety, są tak mało „łódzkie”.

Czy pamiątki na 600. urodziny Łodzi są łódzkie?

ŁOT informuje, że pamiątki pochodzą z naszego lokalnego rynku.

- Gadżety związane z 600-leciem Łodzi, które przeznaczamy do sprzedaży są przygotowywane przez około 10 firm – dostawców, z których większość pochodzi z Łodzi (np. Sarman, Hamal, Pretium, Arsa, ADSP, Asteria, Media Press). Są to dostawcy z którymi ŁOT częściowo współpracuje od lat, a częściowo zostali wybrani na  podstawie aktualnego rozeznania ofert (cena + jakość)

reklama

- informuje Tomasz Koralewski, prezes zarządu Łódzkiej Organizacji Turystycznej.

Jak się dowidzieliśmy, współpraca jest możliwa z każdą firmą, ale musi być to opłacalne dla obu stron.

- Zawsze mamy otwarty model współpracy z każdą firmą, o ile jej warunki pod względem biznesowym są korzystne dla obydwu stron. Przy doborze dostawców zawsze patrzymy, aby produkty były w miarę możliwości tworzone w Łodzi. Jeśli oferty są porównywalne cenowo i jakościowo, a jedna z firm pochodzi z Łodzi, to wybierzemy tą właśnie firmę

- dodaje.

Urodzinowe pamiątki możemy kupić już od 5 złotych. Imprezę z okazji 600. Urodzin Łodzi zaplanowano na 28 – 30 lipca 2023.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama