reklama
reklama

Gigantyczne opóźnienia na kolei. Podróżni już nie wytrzymują

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: PKP PLK, rozklad-pkp.pl z dn. 14.03.2023

Gigantyczne opóźnienia na kolei. Podróżni już nie wytrzymują - Zdjęcie główne

Podróżni linii Łódź - Warszawa skarżą się na liczne opóźnienia pociągów. | foto PKP PLK, rozklad-pkp.pl z dn. 14.03.2023

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Nie minął tydzień, od wprowadzenia korekty rozkładu jazdy pociągów, a na kolei jest jeszcze większy chaos. Pasażerowie, z Łodzi i Skierniewic, alarmują, że to nie jest normalne, kiedy codziennie spóźniają się do pracy, bo pociąg „zwiększył opóźnienia”.
reklama

Polskie realia, podróżowania koleją, to nie tylko zniżki i komfort, że nie musimy być skupieni na drodze, jak w przypadku prowadzenia samochodu. To głównie komunikaty takie jak „Przyjedzie z opóźnieniem”, „Opóźnienie może ulec zmianie” i „Za opóźnienie, przepraszamy”. Pasażerowie, kursujący z Łodzi do Skierniewic, a dalej do Warszawy i z powrotem słyszą to codziennie. O interwencje PKP Polskich Linii Kolejowych, zaapelowało Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej. O to, czy rzeczywiście jest tak źle spytaliśmy Łódzką Kolej Aglomeracyjną, PKP PLK oraz podróżnych.

- Składy głównie z kierunku zachodniego (Łódź, Skierniewice) oraz południowego (Radom, Piaseczno), przyjeżdżają i odjeżdżają ze wspomnianych stacji z opóźnieniami sięgającymi 60 minut już w godzinach porannych

- apeluje Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej.

Rozkład jazdy się zmienił, ale pozostały stare przyzwyczajenia

Opóźnienia na kolei, to nic nowego – twierdzą pasażerowie. Pytanie, czy mamy się trzymać rozkładu jazdy czy pamiętać o tym, żeby zawsze jechać wcześniej, aby dojechać na czas.

- Tysiące osób nie może dotrzeć na czas do pracy, szkół, lekarzy... Nawet jeśli biorą blisko półgodzinną rezerwę. Czy tak powinno wyglądać prowadzenie ruchu pociągów? Zdecydowanie nie

- dodaje stowarzyszenie.

Utrudnienia na linii Łódź – Skierniewice  - Warszawa

O tym, że modernizacja stacji Warszawa Zachodnia, utrudnia podróż koleją, podróżni wiedzą od kiedy tylko się ona rozpoczęła. Wczoraj potwierdził to incydent z pociągiem warszawskiej SKM. 13 marca, na niewłaściwy tor, wjechał pociąg relacji Piaseczno – Warszawa. W efekcie, pasażerowie musieli przesiąść się do autobusów, a pociąg, z Rafałem Trzaskowskim, prezydentem Warszawy i Arturem Struzikiem, marszałkiem woj. Mazowieckiego, zakończył swój premierowy kurs.

PKP PLK, w kontekście opóźnień połączeń, przebiegających przez Warszawski Węzeł Kolejowy, informują, że ruch kolejowy jest cały czas nadzorowany przez kolejarzy.

- W związku z występowaniem opóźnień pociągów wokół Warszawskiego Węzła Kolejowego oraz na dojazdach do Warszawy, skutkujących opóźnieniami pociągów na stacji Warszawa Zachodnia powołano zespół składający się z przedstawicieli PLK SA i przewoźników

- informuje Magdalena Janus, PKP Polskie Linie Kolejowe.

Trwająca, od trzech miesięcy, modernizacja Warszawskiego Węzła Kolejowego, powoduje utrudnienia, nawet poza Warszawą. Spółka zaznacza, że przed każdą podróżą, warto sprawdzić jakie nastąpiły zmiany.

- Zmiany będą na bieżąco przekazywane w serwisie Portal Pasażera – www.portalpasażera.pl. Podróżni będą informowani na stacjach i przystankach - dodaje Magdalena Janus, PKP PLK.

Pasażerowie Łódź – Warszawa mają dość

Podróżni, którzy jeżdżą pociągami rzadko, mogą pomyśleć, że opóźnień już nie ma, albo są ale rzadko. Dla dojeżdżających codziennie do pracy lub na uczelnię, opóźnienia to norma.

- Nawet jak zaczynam zajęcia o 10:00, to wyjeżdżam ze Skierniewic, jeszcze przed ósmą, bo po prostu wiem, że jak pojadę następnym pociągiem to albo przyjedzie godzinę opóźniony albo postoimy dłużej w trasie

- komentuje Iwona, studentka UŁ

Podróżni, nie wytrzymują, i w postach, w mediach społecznościowych, tak odpowiadają na oferty PKP Intercity.

- A jest opcja "dojazd na czas"?

- pyta pan Bartosz.

Pamiętajmy, że za każde opóźnienie pociągu, które jest większe niż 60 minut, przysługuje nam zwrot części kosztów. Zgodnie, z obowiązującymi przepisami, minimalna kwota rekompensaty wynosi: 25% ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut, 50% ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej.

Rekompensata, za opóźniony pociąg, przysługuje w odniesieniu do opóźnień krajowych pociągów dalekobieżnych kategorii EIP, EIC, IC, TLK, IR oraz połączeń międzynarodowych. Co ważne, zwrot za opóźnienie pociągu nie dotyczy pociągu ŁS w relacji Łódź – Warszawa – Łódź. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama