reklama
reklama

Jednak nie gustujemy w cydrze? Sprzedaż mocno spada

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Jednak nie gustujemy w cydrze? Sprzedaż mocno spada - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź To miał być złoty biznes, wart miliarda złotych. Niestety, póki co stanęło na 62 mln zł i sprzedaż spada. Entuzjazm Polaków dla cydru opadł?
reklama

Zamiast miliarda złotych, mamy 62 mln zł i tendencję do dwucyfrowego spadku. Wszystko wskazuje na to, że Polacy przestali rozkoszować się smakiem cydru, zwłaszcza tego pochodzącego z produkcji koncernów.   

Był złoty czas

Pamiętamy, jak 4-5 lat temu na przekór Putinowi jedliśmy rodzime jabłka. Wtedy zyskał też  na popularności cydr. Napój wytwarzany z owoców bił wtedy rekordy sprzedaży, zaś producenci prześcigali się wprowadzając na rynek tego typu produkty.

Niestety, entuzjazm Polaków dla tego napoju wyraźnie opada. Jak odnotowuje "Rzeczpospolita", w ciągu ostatniego roku sprzedaż cydru w Polsce spadła o 23 proc. Rynek jest obecnie wart zaledwie 62 mln zł. Eksperci jeszcze kilka lat temu szacowali, że wartość tego rynku w naszym kraju przekroczy miliard złotych.

Szukamy innych smaków?

Cydru nie znajdziemy już na półkach wszystkich sklepów. Koncerny po prostu wycofują się z Polski. - Cydr sprzedawany jest w około jednej trzeciej sklepów małoformatowych i ta dystrybucja się nie poszerza - zauważa Hubert Hozyasz, analityk Centrum Monitorowania Rynku.

Wszystko wskazuje na to, że cydr zastąpiliśmy piwami smakowymi. Teraz chętniej sięgamy po Somersby albo Dziki Sad. Producenci branży piwnej są w o tyle lepszej sytuacji, że w poszerzaniu gamy produktowej o nowe smaki ogranicza ich chyba tylko wyobraźnia. Inaczej jest w przypadku cydru, albo ktoś jest koneserem smaku jabłkowego, albo zwyczajnie nie sięga po ten napój lub robi to sporadycznie.

Wolimy rzemieślnicze

Dla producentów cydru niewątpliwym utrudnieniem jest zakaz reklamy tego typu napojów i konieczność stosowania banderol, ale też wysoka akcyza. Nadzieja dla cydru jest jednak w mikrocydrowniach, bo okazuje się, że klienci dość chętnie sięgają po napoje z wyższej półki oraz rzemieślnicze. - Gdy całej branży spadała sprzedaż, mikrocydrownie wyprzedają wszystko co mają, a ludzie wręcz się dopominają - mówi Przemysław Iwanek, producent Cydru Pełnia.

Źródło: money.pl

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama