Przypomnijmy, trwające od tygodnia nowe problemy z budową tunelu kolejowego pod Łodzią rozpoczęły się w piątek 6 września.
Spotkanie ministra infrastruktury z PKP PLK, wykonawcą tunelu, prezydent Łodzi i wojewodą łódzkim - co ustalono?
Najpierw w jednym z pomieszczeń zapadła się podłoga, później doszło do uszkodzenia całej ściany, aż w końcu w sobotę 7 września ściana zewnętrzna o wysokości trzech pięter runęła na podwórze.O sprawie zostały poinformowane wszystkie miejskie i regionalne służby, informacja o zdarzeniu dotarła także do ministerstwa infrastruktury.
Specjalne spotkanie ministra Dariusz Klimczaka z m.in. przedstawicielami PKP PLK i wykonawcy tunelu, Hanną Zdanowską (prezydent Łodzi) i Dorotą Ryl (wojewoda łódzki) zorganizowano w piątek 13 września.
Podczas rozmów uzgodniono kilka ważnych dla mieszkańców faktów.
Kamienica przy al. 1 Maja 16 w Łodzi do wyburzenia
Po pierwsze, minister Klimczak zobowiązał zarówno PKP PLK, jak i wykonawcę do tego, aby wspólnie z Urzędem Miasta Łodzi spotkały się z mieszkańcami kamienicy przy al. 1 Maja 23 i Próchnika 44.
- Minister zobowiązał wykonawcę prac oraz inwestora (PLK SA), żeby wspólnie z miastem Łódź pilnie spotkali się z mieszkańcami obu powyższych nieruchomości i poinformowali lokatorów o kompleksowym wsparciu, które zostanie im zapewnione w najbliższym czasie.
- informuje Rusłana Krzemińska, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Po drugie, mieszkańcy, którzy zajmują lokale niebędące we własności miasta Łodzi mają mieć nowe mieszkania, które ma znaleźć wykonawca tunelu.
- Dla mieszkańców z lokali niebędących własnością miasta Łódź wykonawca znajdzie mieszkania w innych lokalizacjach. Będzie też dążył do tego, żeby pokryć ewentualne różnice w nowych stawkach wynajmu
- dodaje rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Po trzecie, mieszkańcy ul. Próchnika 44, którzy zajmują lokale miejskie otrzymają inne lokale komunalne.
- Miasto Łódź jest w stałym kontakcie z mieszkańcami lokali gminnych w nieruchomości przy ul. Próchnika 44 i w najbliższym czasie zaoferuje im nowe lokale z zasobu komunalnego
- podkreśla PKP PLK.
Po czwarte, wyburzona ma zostać kamienica przy alei 1 Maja 16, która sąsiaduje z tą już uszkodzoną przy numerze 23.
- Łódzki Wojewódzki Konserwator Zabytków wydał już pozytywną decyzję ws. rozbiórki nieruchomości przy al. 1 Maja 16, jest to kolejny budynek na trasie drążenia tunelu średnicowego. Do rozbiórki budynku przez wykonawcę dojdzie w najbliższym czasie, przed przejściem tarczy w tym miejscu
- informuje spółka.
Gdy dojdzie do wyburzenia kamienicy przy al. 1 Maja 16, ma ruszyć ponownie tarcza TBM „Katarzyna”. Rozbiórkę budynku zaplanowano na przyszły tydzień, sama tarcza ma ruszyć zaś jeszcze we wrześniu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.