Reklama

Reklama

Kupilibyście tęczowe klapki prosto z Łodzi? Akcja Kuboty i miasta na rzecz osób LGBT

Opublikowano: czw, 16 wrz 2021 20:41
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź „Zdejmij klapki z oczu” to konkurs firmy Kubota pod patronatem Urzędu Miasta Łodzi i pełnomocniczki prezydent ds. równego traktowania. Według szacunków, na które powołują się organizatorzy akcji, osoby LGBT stanowią 2-3% uczmiów łódzkich szkół, to co najmniej kilkaset młodych łodzian. Jak zaznaczają inicjatorzy przedsięwzięcia, chodzi o to, by zaprojektować klapki równości.

Reklama

Akcja łódzkiej firmy "Zdejmij klapki w oczu"

!reklama!

"Celem konkursu „Zdejmij klapki z oczu” jest okazanie wsparcia osobom LGBTQ+. Konkurs polega na zaangażowaniu uczniów i uczennic łódzkich szkół ponadpodstawowych do stworzenia klapków Rzep, które będą symbolizować równość, solidarność wobec osób LGBTQ+ i przeciwstawianie się szerzenia nienawiści ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową" - czytamy w komunikacie prasowym firmy Kubota.

"Zadanie konkursowe polega na zaprojektowaniu unikatowego, „równościowego” wzoru na pasku (górnym elemencie) klapków na specjalnie przygotowanym szablonie. Wzór może zostać wykonany dowolną techniką. Zwycięski projekt nadruku zostanie nałożony na klapki Kubota Rzep, które będą sprzedawane w sklepie online marki. 5% z przychodu ze sprzedaży konkursowych klapków trafi na rzecz Fabryki Równości, łódzkiej organizacji wspierającej społeczność LGBTQ+" - podają organizatorzy.

Polecamy: Ranking Szkół LGBTQ+. Dwa łódzkie licea w pierwszej dziesiątce szkół z Polski!

Polonez równości na studniówkach?

Pomysłodawcy przedsięwzięcia powołują się na wyniki ogólnopolskiego badania, z którego wynika, że 90% procent uczniów wie przynajmniej o jednej osobie LGBT w szkole. 78% młodych ludzi dostrzega w swoim środowisku szkolnym symbole przypisywane społeczności LGBT. 55% uważa, że szkoła nie powinna mieć nić przeciwko temu, by poloneza na studniówce tańczyły pary tej samej płci.

Konkurs Kuboty skierowany jest do młodzieży z łódzkich szkół. Prace można przesyłać do 6 października. 3 najlepsze prace wybierze jury. W dniach 8-14 października na fanpage'u Kuboty będzie można głosować na te propozycje.

Pomaganie jest częścią DNA Kuboty. Od początku reaktywacji jesteśmy zaangażowani w wiele inicjatyw charytatywnych lub społecznościowych. W tym momencie wspieramy Fundacją DKMS, Kampanię Przeciw Homofobii, WOŚP, Fundację JiM, Monar i PCK oraz organizujemy zbiórki obuwia z firmą WoshWosh – wylicza Alina Sztoch, dyrektorka operacyjna i szefowa działu marketingu w Kubocie.

– Nie ukrywamy jednak, że marzyliśmy o na wskroś łódzkiej współpracy z naszym rodzimym miastem oraz Fabryką Równości, łódzką organizacją, robiącą wiele dobrego na rzecz społeczności LGBTQ+. Wierzymy, że ta współpraca doskonale wpisuje się w piękne wartości utożsamiane przez miasto: wielokulturowość, tolerancję i otwartość na mniejszości.

Oficjalne ogłoszenie wyników i zakończenie przewidziano na 29 października 2021 roku, czyli w Tęczowy Piątek.

Polecamy: Zakaz „płodobusów” i „homofobusów” w Łodzi. Czy to koniec drastycznych treści w łódzkiej przestrzeni publicznej?
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.