reklama
reklama

Łódź stawia na autobusy hybrydowe. Właśnie podpisano umowę na ich dostarczenie. Sprawdź, kiedy do nas dotrą [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński

Łódź stawia na autobusy hybrydowe. Właśnie podpisano umowę na ich dostarczenie. Sprawdź, kiedy do nas dotrą [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
56
zdjęć

Nowoczesne autobusy Solaris Urbino 18 na zajezdni Limanowskiego w Łodzi | foto Tomasz Śliwiński

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości Łódź Podpisano umowę na dostarczenie do łódzkiego MPK nowych autobusów, które dotrą do nas prosto z fabryki Solarisa. Łącznie będzie ich 63 – 48 autobusów przegubowych (18 metrów) i 15 autobusów (12 metrów). Jeden z nich będzie przeznaczony do Ośrodka Szkolenia Kierowców MPK Łódź.
reklama

Już tylko miesiące dzielą nas od największej dostawy autobusów nie tylko dla łódzkiego MPK, ale także i w 2024 r. dla firmy Solaris.

MPK Łódź zamawia nowe autobusy

Za dokładnie 40 tygodni po ulicach Łodzi mamy jeździć nowoczesnymi i świeżo wyprodukowanymi autobusami marki Solaris w wersji 12 i 18-metrowej. Pojazdy trafią do dwóch zajezdni autobusowych na terenie Łodzi tj. Limanowskiego i Nowe Sady.

W czwartek 23 maja oficjalnie podpisano umowę na ich dostarczenie i zapowiedziano.

- Jestem tutaj, żeby podziękować za tę współpracę, a to, że łódzkie MPK, przede wszystkim tabor, którym dysponuje się zmienia i za to, że faktycznie ostatnie autobusy z 2008 roku w tym momencie pójdą już do lamusa z chwilą dostarczenia tych autobusów. To przede wszystkim dobra wiadomość dla wszystkich tych, którzy korzystają z komunikacji zbiorowej oraz dla tych, których będziemy chcieli zachęcać do tego, żeby na komunikację zbiorową się przesiedli ze swoich indywidualnych pojazdów

- mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. 

Ich dostawa jest kluczowa z perspektywy średniej wieku autobusów w taborze MPK.

Do Łodzi przyjadą nowe autobusy hydrydowe - kiedy?

Aktualnie najstarsze autobusy pochodzą z 2008 roku – po dostawie nowych pojazdów ta średnia spadnie do 6/7 lat.

- Jest to dla nas wielkie wydarzenie, przede wszystkim dlatego, że możemy wymienić tabor, który jest mocno już wyeksploatowany z 2008 roku. Największy kontrakt w Polsce. Myślę, że to jest też największy kontrakt MPK 63 autobusy, 214 milionów złotych, 263 mln brutto - to jest koszt tych 10 lat zakupu i utrzymania tych autobusów. także pokaźna kwota możliwa do zrealizowania dzięki również partnerstwu Millennium Bank

- mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź S.p. z o.o. 

Autobusy będą wyposażane w najważniejsze dla podróżnych cechy tj. z klimatyzacją, oraz niską podłogą. 

- Cieszymy się i myślę, że cieszyć się będą również pasażerowie, bo to są autobusy w pełni ze wszystkimi udogodnieniami dla pasażerów poprzez klimatyzację, wejście wszystkie z niskiej podłogi, komfort jazdy w pełnej informacja pasażerska, doskonałe miejsce pracy dla prowadzących autobus, przede wszystkim ekologiczny, bo to jest hybryda. Autobusy te palą mniej o 10% od tradycyjnego autobusu 

- dodaje prezes.

Jakie będą nowe autobusy, które dostarczy Solaris od Łodzi?

Nowe hydrydy dla MPK Łódź zostaną wyprodukowane w Polsce, a bliskość ich miejsca produkcji poprawia także czas ich napraw przez serwisantów bezpośrednio z firmy Solaris.

- Jest mi niezmiernie miło w imieniu firmy mieszczącej się 250 km stąd, bo w Bolechowie pod Poznaniem dzisiaj podpisać naprawdę wielki kontrakt. Największy w tym roku kontrakt z ze spółką komunalną na 63 autobusy. Autobusy będą wytworzone w Polsce, w Unii Europejskiej. Moim zdaniem to bardzo istotne w chwili obecnej, w dbałości o ten rynek krajowy i unijny. Tutaj także to wszystko zostanie tutaj wytworzone. Współpraca między naszymi firmami to już jest ponad 20 lat. Nie zawiedziemy, jak do tej pory. MPK Łódź jest bardzo wymagającym, bardzo rygorystycznym klientem, a myślę, że to, że udało nam się wygrać bardzo trudny, skomplikowany i wymagający przetarg świadczy o tym, że zamawiający dał nam szansę i dostrzega na w nas wiarygodnego partnera 

- zaznacza Andrzej Sienkiewicz, Solaris Bus&Coach 

To ostatnia dostawa autobusów, które posiadają silniki typu diesel, choć są hybrydami. Nadchodzące zmiany w przepisach wprowadzone przez Unię Europejską wymagają, aby wszystkie autobusy miejskie były w przyszłości zeroemisyjne.

Koszt kontraktu to 214 milionów złotych netto i 10-letni czas trwania wynajmu. Czas dostawy to 40 tygodni.

WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama