reklama
reklama

Budowa tunelu Kolei Dużych Prędkości na Retkini. Sprawdź, jakie zmiany dla kierowców zapowiada CPK

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Budowa tunelu Kolei Dużych Prędkości na Retkini. Sprawdź, jakie zmiany dla kierowców zapowiada CPK - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
18
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości Łódź To druga, tak ważna inwestycja kolejowa na terenie miasta, która podobnie jak tunel średnicowy, również jest w budowie. Jej pierwszy etap wymaga zmian w organizacji ruchu na ważnym skrzyżowaniu na Retkini. Co udało się już zrobić od dnia zamknięcia jezdni przy ul. Maratońskiej?
reklama

Jezdnia łącząca al. Waltera-Janke z ulicą Maratońską została zamknięta 23 marca 2024 r.

POLECAMY: Tłumy na odbiorze społecznym ulicy Wojska Polskiego. Mieszkańców odwiedziła prezydent Łodzi [ZDJĘCIA] 

Dla kierowców jadących w kierunku Maratońskiej i dalej w kierunku S14 przez Retkinię oznaczało to zmianę w organizacji ruchu. Objazd wyznaczono drugą jezdnią, na której wprowadzono ruch dwukierunkowy. Od strony ul. Nowe Sady w kierunku ul. Maratońskiej objazd wyznaczono wiaduktem.

Od zamknięcia jezdni i rozpoczęcia prac przy I etapie budowy komory startowej „Retkinia” dla maszyny TBM mijają właśnie dwa miesiące.

Gdzie jest tunel Kolei Dużych Prędkości w Łodzi?

Co udało się już zrobić przez ten czas?

- Jak dotąd w ramach zrealizowanych prac przygotowano zaplecze budowy, wykonano murki prowadzące i platformy robocze. Rozpoczęto wykonanie ścian szczelinowych komory. W trakcie realizacji jest również przebudowa kanalizacji deszczowej, sieci teletechnicznej i budowa przyłączą wodociągowego. Wszystkie te prace będą w najbliższych dniach kontunuowanie

- informuje biuro prasowe Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Jak zaznacza spółka, przed łódzkimi kierowcami kolejne zmiany w organizacji ruchu przy skrzyżowaniu al. Waltera-Janke i ul. Maratońskiej.

Zmiany dla kierowców na Retkini - Centralny Port Komunikacyjny informuje, co się zmieni

Od wakacji ruch zostanie przeniesiony na drugą stronę ulicy.

- Zgodnie z wydaną decyzją administracyjną zajęcie jezdni południowej potrwa do końca czerwca 2024 r. Następnie ruch zostanie przeniesiony na północną nitkę jezdni, a prace będą prowadzone po stronie południowej

- dodaje CPK.

Jednocześnie przez cały czas prace budowlane trwają przy budowie pierwszego tunelu tj. średnicowego, który połączy Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską oraz Żabieńcem. W przeciwieństwie do tunelu PKP PLK tunel Kolei Dużych Prędkości będzie poprowadzony nie przez Łódź Kaliską, a bezpośrednio z Retkini na Fabryczny.

WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama