reklama
reklama

Łódź straciła środki na nowe tramwaje z KPO? W Internecie zawrzało. Jakie padają argumenty?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński

Łódź straciła środki na nowe tramwaje z KPO? W Internecie zawrzało. Jakie padają argumenty? - Zdjęcie główne

Moderus Gamma przy Wileńskiej w Łodzi | foto Tomasz Śliwiński

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźOgłoszono listę miast, które otrzymały zielone światło na dofinansowanie zakupu nowych tramwajów w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Na liście zwycięzców znalazły się Bydgoszcz, Wrocław, Poznań i Kraków – Łodzi niestety nie ma. Czy oznacza to koniec wielkich zapowiedzi o zakupie nowych tramwajów?
reklama

Rozstrzygnięto wnioski konkursowe na dofinansowanie zakupów nowych tramwajów przez polskie samorządy. Łącznie w konkursie wzięło udział 12 polskich miast – powody do radości mają cztery z nich, Łodzi wśród nich nie ma.

Co z pieniędzmi dla Łodzi z Krajowego Planu Odbudowy?

Na liście zwycięzców znalazły się Bydgoszcz, Wrocław, Poznań i Kraków. Na listę rezerwową trafił Szczecin, Toruń, Olsztyn, Łódź, Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia, Warszawa, Gdańsk oraz Częstochowa.

- Konkurs „E Zielona, inteligentna mobilność” promował miasta z większościowym udziałem taboru niskopodłogowego, a także te, które już wcześniej podpisały umowy na zakup tramwajów

reklama

- informuje biuro prasowe Urzędu Miasta Łodzi.

I dodaje:

- Sądzimy, że w weryfikacji wniosku popełniono błędy m.in. w rozumieniu wspomnianego taboru niskopodłogowego, dlatego od decyzji Centrum Unijnych Projektów Transportowych będziemy się odwoływać.

Nowe tramwaje z KPO nie dla Łodzi? Wiceprezydent komentuje

Wyniki konkursu skomentowała na swoim profilu Łódź Cała Naprzód, stowarzyszenie, u którego sterów jest Kosma Nykiel, radny niezrzeszony Rady Miejskiej w Łodzi.

-  Co to oznacza dla Łodzi? Bez wsparcia w wysokości 251 milionów złotych, o które wnioskowano, zakup nowych tramwajów prawdopodobnie nie dojdzie do skutku. To kolejny raz, kiedy nasze miasto zostaje w tyle w walce o unijne środki

reklama

- pisze w swoim poście stowarzyszenie Łódź Cała Naprzód.

I dodaje:

- Warto zadać pytanie – gdzie Łódź popełniła błąd? Jednym z głównych kryteriów oceny była promocja transportu zbiorowego, w ramach której można było zdobyć aż 8 punktów.

Wpisanie Łodzi na listę rezerwową konkursu komentuje Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi. 

reklama

- Wniosek Łodzi został oceniony pozytywnie i to bym chciał podkreślić z pełną mocą i odpowiedzialnością za słowa. Jesteśmy dzisiaj na liście rezerwowej, czekamy na taką konkretną informację na piśmie jak ta punktacja wyglądała. Bardzo możliwe, że będziemy się odwoływali 

- mówi Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi.

I dodaje:

- Pamiętajmy, że w ramach tego konkursu nie została rozdysponowana całość środków. Wiedzieliśmy też od samego początku, że ten konkurs promuje miasta, które mają podpisaną umowę już z wykonawcą na dostarczenie taboru miasta, i które mają strefę czystego transportu, więc startując na dzień dobry wiedzieliśmy, że miasto tych punktów dostanie troszeczkę mniej 

Będzie interwencja senatorska w sprawie pieniędzy na nowe tramwaje dla Łodzi

Wiceprezydent zaznacza, że wieść o wpisaniu Łodzi na drugą listę nie jest dla urzędu zaskoczeniem.

reklama

- Nie jest to jakieś wielkie zaskoczenie dla nas. Robienie dzisiaj z tego sensacji jest troszeczkę robieniem polityki. Poczekajmy spokojnie na informacje, wtedy będziemy decydować razem ze spółką, która ten wniosek spadała i aplikowała o środki, czy będziemy się od tego odwoływać

- uważa Piotrowski.

Interwencję w tej sprawie zapowiedział również Krzysztof Kwiatkowski, senator Koalicji Obywatelskiej.

- Niestety w związku z informacją, że Łódź nie znalazła się w gronie miast, które otrzymają dofinansowanie z KPO na zeroemisyjny transport zbiorowy wystąpię z interwencją senatorską do ministerstwa infrastruktury i do CUPT o ponowną analizę łódzkiego wniosku

- pisze Kwiatkowski na portalu X.

I dodaje:

- Dlaczego? Ponieważ nie rozdysponowano wszystkich pieniędzy, preferowano projekty z podpisaną umową (...). Łódź z uwagi na wąskie torowiska wybrała zakup wagonów z niskopodłogowym wejściem i 70% powierzchnią niskiej podłogi - jako jedyne sprawdzające się w lokalnej specyfice. Łódź potrzebuje nowego taboru.

Rozwiń

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Najciekawsze wiadomości z Łodzi i aglomeracji łódzkiej w jednym miejscu. Codziennie ciekawe treści specjalnie dla Ciebie! Zobacz co się dzieje Dziś w Łodzi Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama