Łódzki Budżet Obywatelski - harmonogram
Na złożenie wniosku będą 3 tygodnie. Etap ten rozpocznie się 10 maja a zakończy 31 maja. Wnioski będzie można składać, zarówno przez Internet, jak i osobiście (w kancelarii Urzędu Miasta Łodzi, Piotrkowska 104). Aplikacja do składania wniosków będzie dostępna na stronie internetowej ŁBO KLIK.!reklama!
- My, jako biuro jesteśmy już przygotowani i odliczamy czas do wystartowania aplikacji. Będzie to północ 10 maja. Zostały dwa tygodnie, a więc mieszkańcy już mogą zastanawiać się, jaki chcieliby złożyć projekt. – mówi Katarzyna Dyzio, dyrektor Biura Aktywności Miejskiej w Urzędzie Miasta Łodzi.
Tak, jak w 2020 roku, projekty dotyczące placówek miejskich, takich jak np. szkoły, znajdą się w puli ponadosiedlowej. Podobnie projekty dotyczące zielonych terenów: Parku na Zdrowiu, Lasu Łagiewnickiego i Arturówka. Pula osiedlowa podzielona jest na 36 osiedli.
Zmiany w Łódzkim Budżecie Obywatelskim
Nowości w Łódzkim Budżecie Obywatelskim to bardziej precyzyjne zasady dotyczące ogólnodostępności. Dotyczyć ona będzie:
- Projektów inwestycyjnych, np. boisk na terenach szkół, czy placów zabaw, mają one być dostępne dla wszystkich mieszkańców, minimum 30h tygodniowo. W te 30 h tygodniowo nie są wliczane zajęcia prowadzone dla dzieci i młodzieży danej placówki.
- Projektów tzw. miękkich, czyli np. warsztatów, zajęć artystycznych, czy sportowych, jeśli projekt przewiduje ograniczoną liczbę miejsc, na zajęcia powinien odbyć się otwarty nabór, do którego mogą zgłosić się wszyscy mieszkańcy Łodzi, którym dedykowane będą zajęcia.
Łódzki Budżet Obywatelski - kiedy głosowanie?
Od momentu składania wniosków do lipca projekty będą opiniowane przez wydziały urzędu miasta i jednostki podległe urzędowi. Później – projektami zajmie się komisja budżetu obywatelskiego Rady Miejskiej.
- Budżet Obywatelski to stałe wydarzenie w kalendarzu łódzkim. Tak samo jest w tym roku. Startujemy już niedługo. Warto zapoznać się ze wszystkimi dokumentami
i zapisami regulaminu BO, by wnioski składać bez żadnego problemu i poprawek. Jak zawsze jako Przewodniczący Komisji jestem do dyspozycji mieszkańców w razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości - informuje Damian Raczkowski, przewodniczący komisji.
Pełna lista wniosków zaopiniowanych pozytywnie i poddanych pod głosowanie, będzie opublikowana 17 września. A potem już czas na głosowanie. W tym roku ten etap rozpocznie się 1 października, przez dwa tygodnie będzie można składać wnioski papierowe, a aż do 29 października potrwa głosowanie elektroniczne. Wyniki ogłosimy do 15 listopada.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.