W trakcie gry gracze wcielają się w takiego bohatera, które uosobione są poprzez postaci związane z Łodzią: Juliana Tuwima, Jadwigę Andrzejewską, Władysława Reymonta, Żyda czy znanych łódzkich przedsiębiorców: Zbigniewa i Adama Kuczyńskich. Po wyborze odpowiedniej figurki, gracze poruszają się po Łodzi by kupować i sprzedawać kolejne parcele oraz budować fabryki. Zawodnicy poddawani są ciągłym próbom na wiedzę o swoim mieście – zadawane są im pytania o fakty z historii, ale też o sprawy bieżące miasta. Poprawne odpowiedzi zwiększają budżet gracza. Gracze mogą negocjować i współpracować ze sobą, bądź przyjąć strategię bardziej konfrontacyjną i próbować doprowadzić oponentów do bankructwa. Wygrywa zawodnik, który uzbiera najwięcej gotówki.
Gra daje możliwość poznania Łodzi z innej strony: jako miasta przedsiębiorczego, które obecnie dzięki dynamicznemu rozwojowi konkurować może chyba tylko z samym sobą, czyli Łodzią XIX wieczną, z czasów słynnej „Ziemi obiecanej”. Wcielamy się tutaj w słynnego Lodzermenscha, który poprzez swoje ryzykowne i odważne biznesowe decyzje swego czasu uczynił Łódź jednym z największych miast przemysłowych na świecie.
Produkt jest w całości ekologiczny tzn. wykonany z papieru i kartonu. Posiada 415 elementów oraz waży ok. 2kg. Mapa i figurki są ręcznie malowane. Po otwarciu pudełka czujemy przyjemny naturalny zapach. Gra wydana została jako produkt dwujęzyczny, jednocześnie po polsku i po angielsku, dzięki temu ma szansę przekroczyć granice nie tylko miasta, ale przede wszystkim Polski i stać się na przykład ciekawą pamiątką dla kogoś przyjezdnego oraz zachętą dla kogoś, kto jeszcze nigdy tu nie był.
W przygotowaniu jest aplikacja, która będzie uzupełnieniem gry i doda jej wiele nowych funkcjonalności. Dzięki niej będzie można na przykład lepiej przyjrzeć się budynkom, które są pierwowzorem obiektów, jakie występują na mapie do gry.