reklama
reklama

Łódzki Rower Publiczny nie wystartuje w marcu?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Łódzki Rower Publiczny nie wystartuje w marcu?  - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź W 2020 roku Łódzki Rower Publiczny będzie miał nowego operatora. Oferty przetargowe na obsługę miejskich rowerów mają zostać otwarte 3 stycznia. Istnieje duże ryzyko, że start nowego systemu będzie opóźniony. 
reklama

W tym roku dobiegła końca czteroletnia umowa na stworzenie i obsługę Łódzkiego Roweru Publicznego. Po raz ostatni łodzianie mogli wypożyczyć miejskie rowery 30 listopada. Do tej pory nowy sezon startował z początkiem marca. Czy tak będzie w przyszłym roku? Na razie nie wiadomo. Opóźnienie w procesie wyboru nowego operatora jest już znaczne, a może jeszcze ulec zwiększeniu.

Przetarg został ogłoszony w październiku 2019 roku, choć głosy o tym, że powinno to stać się znacznie wcześniej były podnoszone przez wielu ekspertów i rowerowych aktywistów. Dodatkową komplikacją jest fakt, że termin składania ofert był już siedmiokrotnie przekładany. Urzędników gonią terminy, a zwyczajowy start sezonu (1 marca) zaczyna zbliżać się wielkimi krokami.

W tej chwili ŁRP czeka na wyłonienie nowego operatora. Do otwarcia kopert z ofertami ma dojść 3 stycznia o godzinie 14.00. Wyłonienie zwycięskiej firmy i podpisanie z nią umowy zajmie jeszcze kilka tygodni.

- Zakładamy, że system zacznie działać z końcem kwietnia, ale w przetargu jest też zapis mówiący o 90 dniach od podpisania umowy z wykonawcą - informuje Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu

Problemem, który może wydłużyć czas uruchomienia nowego systemu miejskiego roweru, mogą być odwołania składane przez firmy, które przegrają przetarg. Jeśli zdecydują się one na taki krok, cały proces wydłuży się jeszcze bardziej. I historia zatoczy koło.

Łódzki Rower Publiczny początkowo miał zacząć działać wiosną 2014 roku. Finalnie jednak ruszył dopiero w maju 2016 roku, po trzecim z kolei przetargu. Opóźnienie wynikało z m.in. z zastrzeżeń przegranych firm co do wyniku przetargu. Taka sytuacja ma się już nie powtórzyć. Jak zaznaczają urzędnicy, w tym roku starano się maksymalnie doprecyzować szczegóły przetargu, tak aby jego wyników nie można było podważyć.

Właśnie tą koniecznością (szczegółowym opracowaniem regulaminu przetargowego) urzędnicy tłumaczą późne ogłoszenie procesu wyłonienia nowego operatora. Równocześnie duża liczba zapytań od firm chcących obsługiwać system rowerów w Łodzi dodatkowo spotęgowała obecne opóźnienie.

Od nowego sezonu Łódzki Rower Publiczny ma liczyć przynajmniej 2 tys. pojazdów w 200 stacjach.

Źródło: Łódź NaszeMiasto

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama