Obiekt pochodzący z 1901 r. zostanie rozbudowany. Powstanie nowa hala do codziennej obsługi tramwajów, która będzie przystosowana do 30 tramwajów niskopodłogowych. Tabor ten zostanie wkrótce zakupiony przez Zarząd Inwestycji Miejskich w ramach tego samego niskoemisyjnego projektu. Przetarg na zaprojektowanie zajezdni wygrała firma RYSY Architekci, która złożyła ofertę w wysokości ok. 1,9 mln zł.
-Za rok zamierzamy wyłonić wykonawcę modernizacji zajezdni – zapowiada Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor ZIM.
W nowej hali do codziennej obsługi tramwajów, który powstanie na przedłużeniu kanału nr 8 powstaną dwa równoległe stanowiska do sprzątania, mycia i obsługi technicznej tramwajów. Projekt ma też uwzględniać remont i przywrócenie użyteczności istniejącym pomieszczeniom serwisowym na kanałach od nr 2 do nr 8.
-Konieczne jest unowocześnienie wyposażenia obecnych hal by można było serwisować w nich wagony niskopodłogowe, które całą aparaturę mają na dachu – mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź Sp. z o. o.
Modernizacja ma też dotyczyć układu torowego przed halą. Po przebudowie ma on umożliwić zawracanie tramwajów na terenie zajezdni bez konieczności wyjazdu na tory miejskie. Szacowany koszt modernizacji zajezdni to ok. 40 mln złotych. Zadanie to jest częścią projektu „Tramwaj dla Łodzi”, w którym oprócz modernizacji zajezdni, zakupione zostanie 30 niskopodłogowych tramwajów i wykonane zostaną przebudowy i budowy 11 km torowisk. Projekt ma zostać wykonany do 2022 r.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.