reklama
reklama

Nie jesteś w stanie sam dotrzeć do urzędu? "Mobilny urzędnik" ruszy z pomocą!

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: lodz.pl

Nie jesteś w stanie sam dotrzeć do urzędu? "Mobilny urzędnik" ruszy z pomocą! - Zdjęcie główne

foto lodz.pl

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź "Mobilny urzędnik" jest usługą oferowaną przez Urząd Miasta Łodzi, która ma zapewnić osobom z niepełnosprawnościami kontakt z magistratem. Do tych, którzy tego potrzebują, już od lutego przyjadą urzędnicy, a ich zadaniem będzie pomoc w wielu kwestiach.
reklama

"Mobilny urzędnik" wyruszy w lutym

Od lutego do tych, którzy nie są w stanie samodzielnie dotrzeć do Urzędu Miasta Łodzi przyjadą osoby, których zadaniem będzie pomoc w wypełnianiu dokumentów oraz zawiezienie ich do urzędu. Od grudnia 2020 do czerwca 2021 odbył się pilotaż tego projektu, który pokazał, że podobna pomoc jest mieszkańcom miasta bardzo potrzebna. 

Inicjatywę przygotowuje się z myślą o seniorach, osobach z niepełnosprawnościami, chorobami neurologicznymi oraz tymi, którzy mają problemy z poruszaniem się. "Mobilnych urzędników" ma być w sumie czterech, lecz po wykonaniu odpowiedniego telefonu przyjedzie dwóch - pracownik biura łódzkiego Rzecznika Osób Niepełnosprawnych oraz urzędnik z Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami.  

- Wystarczy zadzwonić na numer (42) 638 45 40, do oddziału do spraw osób niepełnosprawnych i umówić się na wizytę. Na telefony czekamy od 1 lutego. Planujemy, by mobilny urzędnik ruszył we wtorek 15 lutego. A każde następne wizyty były umawiane na kolejne czwartki i wtorki. Oczywiście, jeśli zgłosi się do nas osoba, która tej pomocy będzie potrzebowała wcześniej - pojedziemy, kiedy będzie trzeba - mówi Katarzyna Tręda-Pisera, łódzki Rzecznik Osób Niepełnosprawnych. 

W czym pomoże "mobilny urzędnik"?

Jak dodaje Katarzyna Tręda-Pisera, przybyły na miejsce pracownik biura RON pomoże między innymi przy wydaniu Łódzkiej Karty Bez Barier, która uprawnia do szeregu ulg i zniżek dla osób z niepełnosprawnościami, oraz przy przyjęciu wniosku o abonament parkingowy, a także przy skorzystaniu z projektów kierowanych do osób z niepełnosprawnościami.

- Ale nie ograniczamy się do tego zakresu działań. Pomożemy chociażby w skompletowaniu i złożeniu wniosku mieszkaniowego czy zgłosimy do innej instytucji każdy problem, z którym się do nas zwróci odwiedzany mieszkaniec - podkreśla Rzecznik Osób Niepełnosprawnych.

Natomiast zadaniem pracownika Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami będzie pomoc przy zakładaniu oraz potwierdzaniu profilu zaufanego. A to ma usprawnić wiele spraw urzędowych. 

- Posiadając profil zaufany, bez wychodzenia z domu, złożymy na przykład wniosek o dowód czy uzyskamy odpisy urzędowych dokumentów: aktów urodzenia, małżeństwa czy zgonu. Przypomnę, że to my odpowiadamy również za prowadzenie centrum kontaktu z mieszkańcami, a więc pomagamy czy pośredniczymy w pomocy dla mieszkańców w różnych tematach. W taki sam sposób będziemy mogli pomóc osobom, z którymi spotkamy się w ich domach - tłumaczy Małgorzata Markowska, dyrektor Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami Urzędu Miasta Łodzi.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama