"Mobilny urzędnik" wyruszy w lutym
Od lutego do tych, którzy nie są w stanie samodzielnie dotrzeć do Urzędu Miasta Łodzi przyjadą osoby, których zadaniem będzie pomoc w wypełnianiu dokumentów oraz zawiezienie ich do urzędu. Od grudnia 2020 do czerwca 2021 odbył się pilotaż tego projektu, który pokazał, że podobna pomoc jest mieszkańcom miasta bardzo potrzebna.Inicjatywę przygotowuje się z myślą o seniorach, osobach z niepełnosprawnościami, chorobami neurologicznymi oraz tymi, którzy mają problemy z poruszaniem się. "Mobilnych urzędników" ma być w sumie czterech, lecz po wykonaniu odpowiedniego telefonu przyjedzie dwóch - pracownik biura łódzkiego Rzecznika Osób Niepełnosprawnych oraz urzędnik z Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami.
- Wystarczy zadzwonić na numer (42) 638 45 40, do oddziału do spraw osób niepełnosprawnych i umówić się na wizytę. Na telefony czekamy od 1 lutego. Planujemy, by mobilny urzędnik ruszył we wtorek 15 lutego. A każde następne wizyty były umawiane na kolejne czwartki i wtorki. Oczywiście, jeśli zgłosi się do nas osoba, która tej pomocy będzie potrzebowała wcześniej - pojedziemy, kiedy będzie trzeba - mówi Katarzyna Tręda-Pisera, łódzki Rzecznik Osób Niepełnosprawnych.
W czym pomoże "mobilny urzędnik"?
Jak dodaje Katarzyna Tręda-Pisera, przybyły na miejsce pracownik biura RON pomoże między innymi przy wydaniu Łódzkiej Karty Bez Barier, która uprawnia do szeregu ulg i zniżek dla osób z niepełnosprawnościami, oraz przy przyjęciu wniosku o abonament parkingowy, a także przy skorzystaniu z projektów kierowanych do osób z niepełnosprawnościami.
- Ale nie ograniczamy się do tego zakresu działań. Pomożemy chociażby w skompletowaniu i złożeniu wniosku mieszkaniowego czy zgłosimy do innej instytucji każdy problem, z którym się do nas zwróci odwiedzany mieszkaniec - podkreśla Rzecznik Osób Niepełnosprawnych.
Natomiast zadaniem pracownika Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami będzie pomoc przy zakładaniu oraz potwierdzaniu profilu zaufanego. A to ma usprawnić wiele spraw urzędowych.
- Posiadając profil zaufany, bez wychodzenia z domu, złożymy na przykład wniosek o dowód czy uzyskamy odpisy urzędowych dokumentów: aktów urodzenia, małżeństwa czy zgonu. Przypomnę, że to my odpowiadamy również za prowadzenie centrum kontaktu z mieszkańcami, a więc pomagamy czy pośredniczymy w pomocy dla mieszkańców w różnych tematach. W taki sam sposób będziemy mogli pomóc osobom, z którymi spotkamy się w ich domach - tłumaczy Małgorzata Markowska, dyrektor Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami Urzędu Miasta Łodzi.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.